יום שלישי, 28 בפברואר 2012

על סופרמרקטים ועניינים

אין מי שגר בת"א ולא מכיר את רשת המינימרקטים של AMPM.
לטובת מעט הקוראים שלא מכירים מדובר ברשת שסניפים שלה צצו בשנים האחרונות כמו פטריות אחרי הגשם בכל פינה בת"א, ופתוחה מסביב לשעון, כפי ששמה מרמז.
יש מספר בעיות ברשת הזו ואמנה את המרכזיות שבהן :
1. מפאת גודלם של הסניפים אין בהם מעדניות, זאת אומרת שאין אפשרות לקנות מבחר טרי של נקניקים\בשרים\גבינות\עוף לשבת. אין בה גם מאפיה, למרות שאילתרו שם פיתרון של לחמם בורקסים\מאפים בסניף, לרוב של פילסברי. זה נותן פתרון אולי למי שאין לו ברירה, אבל האיכות לא מתקרבת לאיכות של מאפיה אמיתית.
2. הפירות ובמיוחד הירקות שם הם בד"כ באיכות ירודה, כאילו שבוחרים בכוונה את הירקות הכי פחות טובים.
3. המחירים שם גבוהים מהממוצע אפילו בת"א, בחלק מהמקרים גבוהים בהרבה.

למרות כל האמור לעיל הרבה פעמים יוצא לי לקנות שם משום שיש סניף שלהם 50 מטרים מביתי, ואז אפשר לרכוש מצרכים גם בשעות\ימים פחות סטנדרטיים, ולא צריך לסחוב למרחקים. בנוסף יש להם תמיד מבצעים על חלק מהמוצרים, שהופכים את אותם מוצרים לזולים יותר מאשר בסופר סטנדרטי.

מקום נוסף שפעם פקדתי הרבה והיום כמעט ולא הוא טיב טעם. כולם מכירים את הרשת עם הסופרים הענקיים שלה, שבתחילת דרכה היוותה פירצת דרך, וסיפקה מוצרים שעד בואה קשה היה למצוא בארץ, לרבות מוצרים לא כשרים. בשנים האחרונות נפתחו בת"א מעין מיני סניפים של טיב טעם הקרואים "טיב טעם בעיר".
הסניפים האלה פותרים את 2 הבעיות הראשונות שהצגתי כשהתייחסתי אל AMPM. יש שם מעדניות והפירות\ירקות שם הם באיכות טובה בדרך כלל. בעיה מספר 3 - המחירים - תקפה וקיימת שם, ואפילו במידה גדולה יותר. המחירים בסניפים בת"א הרבה יותר גבוהים מהסניפים הגדולים של טיב טעם, שכנראה יש להם יותר תחרות. יש שם גם פחות מבצעים אטרקטיביים מבAMPM.

הסיבה שאני כמעט כבר לא מבקר שם, היא שבסניף הקרוב אלי יש בנוסף לבעיית המחיר, גם בעיה חמורה של שירותיות ללקוח. כשחיפשתי שם מוצר התקשיתי למצוא בחנות מישהו שיוכל לעזור לי לאתר אותו. יתרה מזו, כשכבר מצאתי מישהו הוא ענה לי בחוסר חשק שאין לו מושג, די מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר בסך הכל במינימרקט קטן. השירות הלקוי נמשך בקופה. נפתחה רק קופה אחת למרות שהיו הרבה אנשים בתור, כאשר לכל אחד היו הרבה מצרכים. הקופאית היחידה שהייתה לא ממש התרגשה מהנושא, דיברה בטלפון, ואחר כך שוחחה ארוכות עם אחד הלקוחות הקבועים כנראה, בעוד כל השאר ממתינים בחוסר סבלנות. כשהגיע תורי לאחר זמן ממושך של המתנה היא העבירה את המוצרים בחוסר חשק, כאילו זה הדבר האחרון שהייתה עושה. על אריזה של המוצרים בעצמה - דבר שמקובל הן בסניפי טיב טעם בעיר, והן בסניפי AMPM לא היה בכלל על מה לדבר.

התלוננתי על השירות באתר, ואמרתי שרמת שירות כזו אולי מתאימה לרשתות דיסקאונט אחרות, אך לא לרשת "פרימיום" עם מחירי פרימיום. חזר אליי מנהל הסניף, שהבטיח לי שיעשה שיחת רענון לנהלים וישפר, אבל לפי חוויות של אנשים אחרים שהלכו לשם אחריי - דבר לא השתנה.

לאחרונה גיליתי 2 רשתות חדשות שיכולות להוות תחליף ל2 הענקים שהזכרתי.
אחת היא חנות "ויקטורי" החדשה שנפתחה ברח' לינקולן בת"א. החנות היא השניה של הרשת בת"א ומהווה סופרמרקט אמיתי, בניגוד לחנות הראשונה שלהם שהייתה בגודל של סניפי AMPM וטיב טעם בעיר. בדקתי את המקום. הוא גדול, מכיל מעדניות, והמחירים הממוצעים שם הם בהחלט נמוכים יותר. דוגמא אחת מיני רבות היא בקבוקי עראק עלית שנדיר למצוא אותם בעיר בפחות מ40 שקלים, ואילו בויקטורי הם נמכרים ב25 שקלים בלבד. יש שם אפילו חניה חינם, למי שיש רכב. מי שאין לו רכב וגר בעיר יכול להזמין משלוח בעלות של 25 שקלים. חלופה יכולה להיות לסחוב את המצרכים למדרכה הקרובה, ולעלות על מונית שגם היא תעלה קרוב לוודאי בסביבות ה25-30 שקלים. נראה לי שברוב המקרים שווה להשקיע את האקסטרה הזו, משום שהסך הכל יוצא עדיין זול יותר.

השניה היא רשת "קשת טעמים" שפרוסה כבר בכל הארץ. יצא לי לבקר בסניף באשדוד, והסופר מאוד מזכיר את טיב טעם במגוון המוצרים שהוא מציע, כולל פניה לאוכלוסיה שאוכלת לא כשר. המחירים שם זולים יותר מסניפי טיב טעם הגדולים (וכמובן שגם הקטנים בעיר) וממה שיצא לי לטעום גם האיכות גבוהה יותר. יש שם גם הרבה מוצרי דיסקאונט, מה שקצת ירד מהמדפים בטיב טעם, לדוגמא מיצים טבעיים במחיר של 15 שקל ל2 ליטר (האיכות זהה וקשה מאוד להבדיל ביחס למותגים המוכרים)

כולי תקווה שבקרוב ייכנסו עוד סופרמרקטים לתחום ההזמנות באינטרנט, ויאפשרו לנו ליהנות מכל העולמות - גם קניה נוחה, וגם מחירים אטרקטיביים.

3 תגובות:

  1. עוד לא הייתי בוויקטורי המדובר, אבל אני חייבת לחלוק עלייך בנוגע לאיכות הפירות והירקות. רוב הפירות והירקות בAMPM הם באיכות מעולה (במיוחד אלה שנשמרים לא בקירור. על האלה בקירור יש טובים ופחות טובים). בנוסף, בחלק מהמקרים AMPM אפילו זול יותר משופרסל/מגה שקרובים אלי לבית (דוגמאות? ערמונים בוואקום ב-7.99 [בסופר 10 שקלים], עגבניות [אדומות! הוי!] ב4.99 לקילו, כרובית ב4.99 לקילו [בסופר עולה 8-9], וכד').

    אני מניחה שהמחירים הממוצעים הם יותר גבוהים (במיוחד למוצרי מזווה), אבל לא נכון להגיד אבסולוטית שAMPM יותר יקר, כי זה לא תמיד נכון.

    בנוסף, יכול להיות שווה לך לשקלל אל תוך המחיר כמה עובדות נוספות שבעיני שוות את הפרמייה: זמינות (24 שעות ביממה), כמעט תמיד זמן ההמתנה בתור הוא חצי מהזמן שתמתין בסופר, והעובדה שלא כל מי שלפניך בתור הן זקנות קטרניות ואיטיות שמשלמות במטבעות קטנים.

    בקיצור, אם לא היה AMPM בתל אביב, היינו מאוד מאוד מסכנים.

    מה שאני כן מסכימה זה חוסר המודעות לשירות. אי אפשר אף פעם לשאול את המוכרים אם יש כך וכך, כי הם אף פעם לא מבינים מהחיים שלהם. מצד שני, גם בסופר זה לרוב ככה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יכול להעיד על הסניף הקרוב לביתי כי אכן המוצרים הנשמרים ללא קירור הם באיכות מצויינת.
      המצב נכון לגבי השנה האחרונה בעיקר, כי לפני כן מצבם היה בכי רע והיינו מעדיפים לנסוע אל מקומות מרוחקים ע"מ לרכוש ירקות פירות וירקות.

      מחק
  2. לגבי טיב טעם:

    מדי פעם אנו מרחיקים לסניף שלהם בראשון כיוון שההיצע שם באמת שווה את הנסיעה (ומחירי גבינות האיכות למשל נמוכים מאלו של חינאווי ושות' המציעים דברים דומים בעיר).
    לגבי סניפי טיב טעם בת"א, חווינו אכזבות רמות וקשות.
    זכור לי מקרה בו רכשנו מבחר גבינות בסניף קרליבך\חשמונאים ופרסו לנו אותן בעיקר מהסופים ומהשאריות ולא בהכרח מהחלק שמוצג בויטרינה.
    זה לא שאני נסיכה, פשוט הגענו הביתה וכעבור כמה שעות אחת מהגבינות כבר הראתה סימני עובש, מה שהיה נכון למחרת לגבי כל הגבינות.
    יצרתי קשר עם הרשת, הלוננתי, וכעבור כמה שעות התקשרו אליי מהסניף והציעו לי פיצוי בדמות גבינות תחת הגבינות.
    לצערי - הפיצוי היה ניתן למימוש רק כשמנהל הסניף נוכח, והוא לא היה זמין\באזור במשך למעלה משבועיים.
    כעבור כשלושה שבועות הגענו לאסוף את מה שהגיע לנו וקצרנו אכזבה כשמנהל הסניף התחיל להרגיש חרטה על ההצעה שנתן לנו ואמר שמכיוון שהוא כבר לא יכול למצוא את הדף שעליו ציין באילו גבינות ומשקלים מדובר, הוא פשוט יתן לנו שני סוגים, 100גר' כ"א.
    אנחנו מצידנו לא טרחנו לשמור את החשבונית מכיוון שאף אחד לא חושב במעמד הקניה שמוצר המזון המתכלה שהוא רכש יהיה פגום והוא יאלץ להוכיח למישהו משהו בעזרת קבלה.
    ההרגשה הייתה כמובן כאילו נעקצנו פעמיים.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג