יום שני, 20 בפברואר 2012

10 תובנות על החיים בלאפה


  1. לפעמים עדיף שהלאפה תהיה פחות מלאה. גם לאפה שנראית ריקה היא עדיין משביעה בסופו של דבר ועדיף לסיים ולהרגיש מנצח מאשר להתקע עם גוש ספוגי - מה שמוביל לסעיף הבא.
  2. כשהלאפה מפוצצת בסלטים זה טוב. זה פחות טוב כעבור זמן מה, כשהירקות מתחילים להגיר מים ולטפטף עם סימני טחינה ועמבה דרך הנייר ועל מה שקורה למטה (שולחן, נעליים, בגדים וכו').
  3. לרוב משתלם יותר לקחת לאפה מאשר פיתה, ואם לא ממש רעבים אפשר פשוט לחצות אותה (כמו שמקובל במנות טורטיה או כריכים) וכך שני אנשים נהנים במחיר של אחד. עצה חסכונית משהו, אבל בטווח הרחוק חיסכון בכסף משאיר מזומנים לדברים אחרים וחשובים יותר או פחות.
  4. אם אפשר לקחת צ'יפס בצד - אל תהססו.
  5. תמיד כיף לקחת סלטים וחמוצים בין אם זה בקערית או בשקית. גם טעים וגם משביע!
  6. תמיד עדיף לעשות מחקר של שניה ולראות מה מצב המזון באותו רגע. עדיף לחכות דקה ולראות מה הלקוח לפניכם מקבל מאשר להתקע עם עמבה סמיכה מדי (בכמות גדולה זה יכול להיות רצחני וגם להשאר על הידיים והפנים לפחות יום שלם), לראות אם יוצאים מהשמן מוצרים חדשים, אם יש סיכוי טוב יותר לשווארמה שרופה או מוכנה בדיוק למידת העשיה האהובה עליכם, לראות מה נראה טרי יותר, אולי בכלל בא לכם בגט פריך, קחו שניה לחשוב. יש ימים שבהם עדיפה לאפה עם פלאפל על שווארמה בפיתה.
  7. קולה זה תמיד כיף, אבל משקה ענבים קר זה פשוט להיט. כשמגוונים אפשר ללכת על דברים בטעמים של הדרים (לא באמת יש לזה טעם של תפוז או לימון - במיוחד למוגזים).
  8. כשלוקחים חמוצים בשקית (קופסאות קטנות יותר נוחות - אבל נכנס בהן פחות) הדרך הכי טובה לסגור (כדי למנוע נזקי מים) היא לתפוס מהפינות ולסובב באוויר את השקית סביב עצמה, ואז לקשור. זה פשוט עובד.
  9. מפיות זה חשוב. שבו במקום שיש בו מפיות, וקחו איתכם כמה לדרך אם אתם הולכים לאנשהו.
  10. קשה לדעת באילו שעות לבוא באוכל רחוב. ממש מוקדם אפשר לקבל הכל טרי, אבל לא תמיד רעבים. קצת לפני הלחץ של הצהריים אפשר לקבל מנות טובות ויפות, לפני שמתחילים להתקמצן ולפחד שייגמר, וגם לפני שהלחץ מתחיל ויקח נצח לקבל משהו או לקבל משהו חם וטרי אבל ספוג שמן. בצהריים כאמור לחוץ ושמנוני, אבל טרי טרי. כל פעם נגמר וכל פעם מוציאים חדש. אחרי הלחץ גם אפשר לקבל בנדיבות וברוגע, אבל לא מאוחר מדי כדי שלא תאכלו שאריות. מהבחינה הזאת עדיפים מקומות שעובדים עד שעות מאוחרות - ככה אפשר לבוא לגלגל השווארמה השני. בפלאפל כל הזמן יוצאים כדורים חדשים, אז העולם הוא עגול.
רשימה זו נוצרה בזמן ארוחת הצהריים. אכלתי פלאפל בלאפה כי לא רציתי בשר, כי רציתי הרבה, כי זה זול וטעים.
לפני שהחלטתי על הפלאפל ביקרתי במקום של תבשילים ביתיים בסגנון בריא עם שיק של שף צעיר - לצערי היו בעיקר קציצות היום ולא ממש התחשק לי לשלם 42ש"ח על חמגשית צמחונית של אורז + אפונה + סלט חביב + לחם + טחינה.

טיפ מקצועי: אל תשכחו להתלוצץ עם האנשים שמכינים לכם את הלאפה. הם עובדים קשה ואתם לא הלקוח הראשון שלהם. מה גם שחיוך מביא חיוך ויחס גורר יחס. גם תקבלו קארמה טובה, גם יצ'פרו אותכם וגם תמשיכו את היום בחיוך.

7 תגובות:

  1. רציתי לשאול איך אתה מתלוצץ עם מוכר הלאפה שלך? הרבה אנשים אמרו לי שיש לי חוש הומור דלוח, ואני פוחד שאני יוצא מופסד בגללו פעם אחר פעם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל דבר שמתחיל במילים הבאות:
      אחי
      גבר
      דוד
      אבא'לה
      נשמה
      חבר
      חבריקו
      מוכרוס
      אחינו
      דבוש
      מותק
      יא זאלאמה
      עשה טובה
      אני אדם פשוט
      איפה תלך
      יש'ך אולי איזה
      תגיד לי מאיפה הבאת את ה...
      הופה הופה
      ובטח יש עוד

      מחק
  2. למזלי במקומות הבאמת טובים אתה רק צריך לחייך או לזרוק איזה מילה כדי שהמוכר יזרום לבד.

    בדבוש למשל הם ממש עייפים אחרי משמרות אינסופיות אז לא תמיד יש להם כח, וגם מדובר באנשים שבאים לעבוד ולא לתקשר.

    במקומות שהם לא רשת או שיש בהם אנשים טיפה יותר שמחים תמיד אפשר לגשת ולשמוע את המוכר עצמו כבר צועק לאנשים משפטים כמו "לא כולם ביחד - אחד אחד בזוגות", או לראות אומו מגיש לך את השווארמה דרך הזכוכית של הסלטים, בשביל הצחוקים כמובן.
    אגב, יש מצב שתזמין שתי מנות והוא יעשה לך את זה בכל פעם.

    במבט יומרני אפשר להתייחס לזה כמו נסיעה במונית בה אנשים מסויימים בוחרים לדבר עם הנהג המשועמם ואחרים מעדיפים לעשות כאילו שהם עסוקים.

    אתמול בצהריים כשקניתי פלאפל, היה לידי מישהו שהמתין לחזה עוף מהגריל; זה היה אחרי שעות הלחץ והיינו השניים היחידים מול הדלפק (היו בחוץ אנשים שחיכו לקבבים). המוכר סיפר לו איך פעם הוא היה בהפלגה ביוון והיו רק דגים בארוחה אז הוא ועוד קבוצה של אנשים הלכו וביקשו שיכינו להם חזה (הוא אמר שהוא לא אוהב חזה, אבל זה עדיף על דגים כי זה מגעיל אותו) והם חיכו שהמטבח יסיים עם הארוחה ורק אחרי זה התחילו להכין את האוכל שלהם. השוס היה שהכינו להם חזה של יונה, וזה היה קטן והוא חיכה לזה יותר משעתיים.

    בקיצור אל תשאל שאלות מטופשות, אבל תעשה בדיוק את זה. אם הכרוב אדום תשאל אם הוא אדום אדום או שלום שלום.

    בהצלחה, ואל תשכח לציין שאתה אדם פשוט!

    השבמחק
  3. אם תשאל אותי, הטיפ האחרון תקף לכל אדם שמתעסק עם המזון/שתיה שלך. כמו כן - תהיה לא חביב או נחמד וזה בהחלט יתנקם בך, כך לימדו אותי שנותיי בתעשיית המזון.

    השבמחק
  4. תשובות
    1. במגוון בתי קפה כבריסטה ובמסעדה אורגנית צמחונית אחת כטבחית, כמו כן - מטבח קיבוצי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג