יום ראשון, 26 בפברואר 2012

בלי פאניקה, יש ג'פניקה

לא משתגע על אוכל מהמזרח הרחוק.

זהו, אחרי שהבהרתי את הנקודה הזו, אפשר להתפנות ולדווח על מקום מהז'אנר שאני דווקא כן מחבב.
מדובר בעצם כבר ברשת מסעדות שפרוסה בכל הארץ, כולל באיזורים איזוטריים לחלוטין כמו הקריות.

רשת ג'אפניקה מציעה לטעמי אוכל טוב, וגם המחיר טוב לעומת המתחרים.
יש לי שם בעצם מנה קבועה שאותה אני לוקח תמיד שנקראה פעם בשם הפשוט "נודלס עוף" או בשם החדש "יאקיסובה עוף" (יאקיסובה = אטריות סיניות מטוגנות). מדובר בשילוב מנצח מבחינתי של נודלס עם כל הדברים שאני אוהב - בשר, פטריות, בצל מטוגן ורוטב צדפות. המחיר שווה לכל נפש - 34 שקלים בלבד.
א', שותפתי הקבועה להזמנות, הולכת בד"כ על קומבינציית סושי כלשהי המשלבת את הדברים הטובים שיש לסושי להציע - אבוקדו וסלמון. הפייבוריט שלה שם הוא האינסייד אאוט של הסלמון, מלפפון ועירית, ואפילו אני מוכן לטעום מזה.

רוב הפעמים שאכלנו שם היו במשלוחים, אם כי יצא לנו לבקר מספר פעמים בסניף של ירמיהו בת"א.
מדובר במעין פינת חמד בת"א ליד הירקון, עם אווירה קלילה ורומנטית. בפעם האחרונה שהיינו שם היה להם גם דיל שווה עם בקבוק למברוסקו ב40 שקל, שזה לא הרבה יותר ממה שהבקבוק היה עולה אם הייתם קונים אותו בחנות - בהחלט נחמד. בד"כ יש להם שם מקום פנוי על הבר בימי שישי, ואפשר לצאת מדושני עונג ומרוצים בפחות מ150 שקל לזוג.

יצא לי לאכול מנות מקבילות לנודלס עוף במספר מקומות בעיר שנחשבים יותר "מגניבים" כמו הריבר, הפריים, הזוזוברה ועוד. לצערי באף מקום לא מצאתי מנה באיכות של היקיסובה מהג'אפניקה, למרות שתמיד המחירים היו יקרים יותר, לעיתים אף ב50 אחוז ויותר.

כדי שהפוסט לא יישמע כמו פרסומת סמויה גרועה למקום, אודה ואתוודה שבמהלך הפעמים הרבות שנעזרו בשירותי ג'אפניקה, היו גם נפילות. הייתה פעם במשלוחים שהנודלס עוף הגיעו ללא עוף, ואז קיבלנו פיצוי במשלוח הבא. היו פעם או פעמיים שהסושי הגיע מעט מתפרק, אבל מהניסיון של המתבונן מהצד שלי עם סושי, הבנתי כי זה יכול לקרות בכל מקום, ואתה גם תלוי על איזה "יפני" מגלגל נפלת באותו היום.

עוד טענה שלי לגבי המקום שתקפה גם למקומות אחרים שהזמנתי בהם, היא דמי המשלוח שנלקחים בכל הזמנה - 8 שקלים נכון לרגע זה. הדבר מתקבל בהבנה כאשר מדובר במשלוח כדוגמת "מוזס" ששם האוכל ארוז בהשקעה ניכרת הכוללת שקית וקרטונים צבעוניים ומושקעים לרוב. כמו כן אני מבין שמקומות אחרים שדורשים מחירים מופקעים עבור האוכל, מעיזים גם לדחוף באותה הזדמנות גם את החזוק של הדמי משלוח. לא מתאים למקום כמו ג'אפניקה, שבאמת חורט על דגלו את התמורה הנאה לכסף, ומביא את האוכל באריזה פשוטה וסטנדרטית לחלוטין, להתעסק עם העניין הזה.

לסיכום - מקום ממש נחמד, עם מנהג נפסד אחד.

15 תגובות:

  1. מזל שאפשר לשלול את כל מה שאמרת בעזרת "על טעם ועל ריח".

    כאן באמת מדובר בעניין של טעם; לדעתי (וגם לדעת מקורביי) ג'פניקה היא נפילה ב70% מהמקרים.
    לא ניסיתי את כל המנות שלהם (תמיד התמקדתי בסושי) אבל לרוב זה היה בינוני ומטה (להבדיל מריבר למשל, שזה פשוט גרוע ולא אכיל).
    הסושי שלהם הוא לרוב הימור, במיוחד במשלוחים - אתה פשוט לא יודע מה תקבל. הסניפים שלהם לא שומרים על רמה אחידה, אלה יכול לאכול את אותו רול ולקבל הגשה והרגשה אחרת בכל פעם, ובעיקר הטעמים לא יהיו חדים וההכנה תהיה רשלנית (מידות לא אחידות, יחידות מתפרקות, חיתוכים מוזרים).

    לזכותם יאמר שכשהם עושים סושי טוב - הם עושים אותו טוב יותר מג'ירף למשל, אבל ג'ירף לא רואים אותם ממטר בתחום המטבח - מכיוון שג'ירף מוציאים אוכל ברמה של מסעדה, וג'פניקה עושים אוכל שסוגר פינות.

    מבחינת יחס של מחיר לאיכות - עדיף כבר לאכול בסושיה.

    אבל תהיה לי בריא!
    (טעם וריח)

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מילה בסלע.
      הזמנתי מספר פעמים מג'פאניקה סניף בת ים את הנודלס, ואי אפשר להגיד שממש נהניתי אפילו פעם אחת. לעומת זאת בג'ירף יש לי את הבאנקר הקבוע - אטריות שחורות עם קלמרי ושרימפס. יהיו כמובן הרבה אנשים שיירתעו מהמראה החיצוני, אבל מה אכפת לי - רוב הפעמים אני מלקק את הקרטון.
      לפחות אפשר להגיד לזכות הג'אפניקה שהמחירים שלהם זולים, אבל מצד שני מה זה שווה אם אתה לא ממש נהנה.

      מחק
  2. בנושא "פיצוי במשלוח הבא", אני תמיד משתדל להמנע מדברים כאלה, כי לך תדע מי יעשה את המשלוח ואיפה ירשמו את זה אם בכלל וגם אתה לא תמיד תרצה להזמין ממקום אחרי הנפילה ולך תדע מה יהיה בעתיד.
    עדיף לדרוש זיכוי \ פיצוי מיידיים.
    קינוח בעתיד זו לא מציאה גדולה.

    השבמחק
  3. בימי א' יש דילים מטורפים בMOON הממוקמת ברחוב בוגרשוב. אתם מוזמנים!

    השבמחק
  4. א. רוטב צדפות פחחח, זה אולי מה שרשום בתפריט
    ב. אמנם רשת אבל המחירים כמובן לא אחידים, כאן באיזור השרון מה שתארת עולה 38 שקלים (בפעם האחרונה שבדקתי)
    ג. הסניף שבקרבתי הוא אחד שלא הייתי נכנסת אליו בלי מסיכת אב"כ

    מבחינת האוכל הם באמת מוצלחים בתור מסעדה של אוכל אסייתי לאנשים שלא באמת אוהבים אסייתי

    השבמחק
  5. הזמנו משלוח מהם אתמול, והרמה לצערי ירדה פלאים.
    2 מנות היקיסובה עוף (המנה האהובה עלינו) היו ספוגות שמן, שלא לדבר על כך שכמות העוף הייתה די דלה. יש אפשרות לשדרג את הכמות הזו תמורת 8 שקלים, אבל במחיר הזה כבר עדיף להזמין ממקום קצת יותר ברמה. דווקא הריבר, שמושמץ בתגובות כאן סיפק לנו לאחרונה 2 ארוחות נחמדות, ונראה שזה יהיה מקום נודלס המשלוחים החדש שלנו לזמן הקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. האפשרות "לשדרג" מרמזת מראש שהכמות קטנה מדי?

      מחק
  6. שועל הטיפים20 במרץ 2014 בשעה 7:07

    כשחושבים על זה טיפה תרבות הטיפים שהשתרשה לפחות בארץ היא קלוקלת וממש לא הוגנת.
    נהיה לגיטימי לתת 5 אחוז ממחיר המנות לשליח שנסע קילומטרים וחרף את נפשו בשביל להביא לך אוכל, בעוד שהמלצרית שכל מה שהיא עושה זה בעצם להביא לך את המנות לאורך מספר מטרים (והסיכון היחיד שלה הוא להתנגש במישהו) מקבלת לפחות 10 אחוז.
    ובכלל פעם הייתי אוטומט טיפים היום אני חושב פעמיים ולא רק בקטע של היה שירות טוב\לא טוב אלא גם בקטע של מי בדיוק המלצרית ששירתה אותי. אם מדובר במישהי שקשורה קשרי משפחה לבעל המקום אז פתאום אני מרגיש שאולי אני משלם כסף מיותר. אבל במחשבה שניה גם אם מדובר בסטודנט\סטודנטית מסכנה האם אני זה שצריך לממן אותם? מספיק קשה לי בעצמי עם יוקר המחיה היום. תאמינו לי הכי טוב מקומות כמו עזרא ובניו. אתה נכנס למקום וישר מרגיש בעל הבית. מעביר את השיפודים מתחנה לתחנה, עורך בעצמך את השולחן ולא צריך טובות של איזה מלצרית פקאצה שלא יודעת לתת שירות ובכל זאת רוצה את ה10 אחוז טיפ שלי.

    השבמחק
  7. שועל הטיפים20 במרץ 2014 בשעה 8:42

    כשחושבים על זה טיפה תרבות הטיפים שהשתרשה לפחות בארץ היא קלוקלת וממש לא הוגנת.
    נהיה לגיטימי לתת 5 אחוז ממחיר המנות לשליח שנסע קילומטרים וחרף את נפשו בשביל להביא לך אוכל, בעוד שהמלצרית שכל מה שהיא עושה זה בעצם להביא לך את המנות לאורך מספר מטרים (והסיכון היחיד שלה הוא להתנגש במישהו) מקבלת לפחות 10 אחוז.
    ובכלל פעם הייתי אוטומט טיפים היום אני חושב פעמיים ולא רק בקטע של היה שירות טוב\לא טוב אלא גם בקטע של מי בדיוק המלצרית ששירתה אותי. אם מדובר במישהי שקשורה קשרי משפחה לבעל המקום אז פתאום אני מרגיש שאולי אני משלם כסף מיותר. אבל במחשבה שניה גם אם מדובר בסטודנט\סטודנטית מסכנה האם אני זה שצריך לממן אותם? מספיק קשה לי בעצמי עם יוקר המחיה היום. תאמינו לי הכי טוב מקומות כמו עזרא ובניו. אתה נכנס למקום וישר מרגיש בעל הבית. מעביר את השיפודים מתחנה לתחנה, עורך בעצמך את השולחן ולא צריך טובות של איזה מלצרית פקאצה שלא יודעת לתת שירות ובכל זאת רוצה את ה10 אחוז טיפ שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה לגבי מקומות בהם יש שירות מזעזע ואחרי זה רודפים אחריך ברחוב וצועקים שלא השארת להם מספיק לדעתם?

      מחק
    2. זאביק מוול סטריט20 במרץ 2014 בשעה 8:50

      אתה יודע מה?
      מסכים איתך !
      מסכים איתך ובגדול !
      ועוד דבר שאני רוצה להוסיף - יש ש"מגדילים ראש" ומעגלים ל5 העליון, זאת אומרת שאם לדוגמא החיוב שלך הוא 38 שקל, ואתה מוסיף עוד טיפ של 10 אחוז (כמו שתיארת קודם) אז החיוב שלך כביכול אמור לצאת 41-42 שקל, אבל רוטשילד כמוך - הרי לא לכבוד שלו לתת סכום כזה אז הוא מעגל ל45 וככה יוצא שהשארת 7 שקל על 38 שקל, שזה טיפ של כמעט 20 אחוז כאילו אתה ביג סטאר מהוליווד שבא לנפוש בארץ הלבונטינית שלנו. ואחר כך אנשים בוכים שהם לא יכולים לקנות דירה.

      מחק
    3. שועל הטיפים20 במרץ 2014 בשעה 8:52

      sabib שילכו לחפש - טיפ זה זכות ולא חובה

      מחק
    4. זו זכות לתת שירות?
      מסכים.
      אבל מה עם הזכות לקבל משכורת ראויה?
      מלצרים לרוב לא מקבלים תנאים, אפילו לא חופשים וימי מחלה בתור התחלה.

      מחק
    5. שועל הטיפים20 במרץ 2014 בשעה 15:36

      חוסר התנאים למלצרים זה מצב לא תקין שצריך להיפתר ע"י המסעדות, ולא ע"י הלקוח.
      זה כמו שאני אתן טיפ לבחור בחולצה האדומה שעזר לי בהום סנטר.

      מחק
    6. נתתי פעם טיפ לבן אדם באייס קנה ובנה, מיותר לציין שהוא לא היה מעוניין לקחת, אבל אז גם הסתכל עליי מוזר שלא נתתי לו בכוח.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג