יום שישי, 17 בפברואר 2012

איטלקיה חמה

לא מזמן ביקרנו במסעדת "איטלקיה בפשפשים" בשוק הפשפשים ביפו.
ביום שישי האחרון החלטנו לשדרג את עצמנו לאחותה שלא מאותה אימא, האיטלקיה הלוהטת יותר - "איטלקיה בתחנה", שכמו אחותה, שמה מסגיר את מיקומה - מתחם התחנה בת"א.
המתחם מארח מספר מקומות קולינריים, וזה המקום הרציני ביותר, בין שלל הגלידריות והטאפאס בר.
מה שמשך אותנו הוא פסטיבל הסרטנים שנערך במקום - מסתבר שזוהי עונת הסרטנים בים התיכון, מה שגורם להיצע גדול, המאפשר למסעדות לדחוף את החיה הזו ביתר שאת לצלחות הסועדים.

הפסטביל מציע ארוחה מלאה על טהרת הסרטנים, כולל כוס יין לבן במחיר של 140 ש"ח לסועד - הוצאנו במסעדות כבר סכומים גבוהים יותר.
הגענו בליל חורפי, ונכנסנו למקום הומה אדם, אם כי עדיין משרה אווירה רומנטית.
אני בחרתי להשתתף בפסטיבל, ואילו זוגתי העדיפה להזמין מהתפריט הרגיל מנה של פסטה פירות ים, בליווי למברוסקו.

לאחר מספר דקות הגיעו המשקאות לשולחן. חל בלבול קטן והמלצרית הגיעה לשולחן עם 3 כוסות למברוסקו וכוס יין לבן.
הבהרנו שמדובר בטעות, וגם אם אנחנו עתידים לשתות מספר כוסות משקה - אנחנו לא כאלה צמאים שנזמין אותם ביחד.
טענתנו התקבלה, וכפיצוי הושאר משקה למברסוקו עודף אחד על השולחן על חשבון הבית. אנחנו אוהבים טעויות כאלה. התחלה טובה.

לא רצינו להתעסק עם מנות סרטנים "ממשיות" שהיו מכריחות אותנו לעמול קשה ולהשתמש בכלי פיצוח, על מנת לשלוק מגוף הסרטן את מעט הבשר שיש בו, ולכן העדפנו להזמין מגיזרת ה"ממולאים".
המנה הראשונה שנדגמה הייתה ארנצ'יני בשר סרטנים - 2 כדורי ריזוטו עגול עם בשר סרטנים, מוצרלה ופרמז'ן בטיגון קל מוגש על מצע ריקוטה באפלו עם פלפלים קלויים.
הגיעה מנה שנראתה כמו טוויסט למשהו שאולי מגישים במסעדות עממיות יותר - כדורי פלאפל על מצע פירה.
ה"פלאפל" הפעם היה ממולא במשהו שווה יותר - בשר וגבינה - בהחלט מנה מקורית ומעניינת.
גם הטעם היה ייחודי וטעים, למרות שלדעתי המצע היה די מיותר ולא תרם רבות למנה - ניסיתי אחר כך לדגום את הריקוטה בלי הסרטנים והתקשיתי מאוד.

עברנו הלאה למנות העיקריות. יחד עם פסטת פירות הים שעלתה 110 ש"ח, הוגשה המנה העיקרית שלי - קנלוני סרטנים.
מדובר כאן ב3 קנלוני ממולאים בשר סרטנים כחולים ותרד בקרם סרטנים ופרמז'ן. המנה הייתה גדולה ונדיבה. התרד השתלב יפה עם בשר הסרטנים, שהזכיר יותר בשר של עוף מאשר בשר של דג. כאן הרוטב באמת עשה את העבודה והשלים, את המנה בצורה טובה. גם מנת הפסטה בפירות ים לא אכזבה (וחסר שתאכזב במחיר הזה..)
הפסטה הייתה אל דנטה כמו שכתוב בספר, והוגשה עם כמות נדיבה למדי של קלמרי, שרימפס ו3 צדפות, שזכיתי בהם עקב סלידתה הקלה של זוגתי מהיצורים הימיים האלה. מסקנתה הייתה שמנה זו טובה יותר ממנה דומה שאכלה מספר ימים קודם לכן בגוצ'ה, אם כי הנ"ל עלתה בערך מחצית ממנה זו, ולא בטוח שההפרש באיכות מצדיק את ההפרש במחיר.
בהמשך כאשר זוגתי לא הצליחה לסיים את מנת הפסטה הגדולה, באתי לעזרה על חשבון הקנלוני שהושאר מאחור, ונלקח על ידינו אחר כך כטייק אאווי לסעודת שבת (שלושת רבעי הקנלוני לסועד)

טרם הגעתי למקום, אנשים פשוטים יותר ופחות הזהירו אותי לגבי רמת השירות במסעדה, מההיבט שבד"כ לוקח להם זמן רב להביא את המנות, אך זה לא הורגש לפחות בפעם שהיינו, והשירות היה מהיר וטוב.
האוכל לא הפיל אותנו מהכיסא, וכבר היינו במסעדות טובות הרבה יותר, אבל מבחינת התמורה למחיר (270 ש"ח לפני טיפ) הרגשנו כי יצאנו מורווחים, ובהחלט יש סיכוי טוב שנחזור מתישהו למקום.