יום שני, 13 בפברואר 2012

המקווה סנדוויץ' בר


כן, אני אוהב כריכים, כריכיך זה טעים, אין כמו סנדוויץ' טוב, ככה אני.
אז נכון, את היום הספציפי הזה רציתי בכלל לסיים בסאלאם בומביי, אבל הגעתי אליהם לקראת ארבע והדלתות היו סגורות מתמיד.
אומנם לא היה מנעול מבחוץ והיה עדיין אור דולק, אבל היה נעול מבפנים, ולא ראיתי איש.
דפקתי, עמדתי מחוץ לדלת, בכיתי.

החלטתי ללכת למקום לא רחוק הקרוי "המקווה סנדוויץ' בר". המכשול היחיד שעמד בדרכי היה תוואי הרחובות של תל אביב.
על המקום שמעתי לא מזמן, אבל בפעמים שניסיתי להגיע אליו פשוט כשלתי.
הפעם החלטתי לעבור את כל הסמטאות האפשריות כך שמצאתי אותו לבסוף. זה לא היה קל, רחובות הרכבת, מקווה ישראל, החשמל, ברזילי ואלנבי יוצרים מתווה סבוך בו המספרים והרחובות משתנים מבניין לבניין, אבל הנה.
המקום אגב נסגר בסביבות שש, וזה בסדר כי האזור הזה של הרחוב ריק בערבים וממילא מכיוון שמדובר בעסק קטן - למתפעל אותו מגיע לנוח.

היה לי פלאש פועל משום מה, אבל הנה, תראו איזה כריך יפה, ואילו תפוחי אדמה ושאר ירקות


שתי תמונות בלבד, זה כל מה שהצלחתי לצלם. השעה הייתה אחרי ארבע והייתי רעב, מיהרתי לצלול לתוך הכריך והתמונות הן לא משהו, אז באמת, סליחה והכל.
הזמנתי את סנדוויץ' המקווה (38ש"ח), AKA סנדוויץ' הבית - להלן מתוך התפריט: בשר קורנביף בלחמניה מרוקאית (פרנה) עם איולי חזרת, חרדל, חסה פריכה, פרוסות עגבניה, מלפפון חמוץ וריבת בצל.
כמובן שביקשתי להוציא את ריבת הבצל, וכשגיליתי שיש גם בצל חי שלא הופיע בתפריט - זוגתי מיהרה להוציא אותו בשמי.
כל הטוב הזה מגיע עם שלוש תוספות (שמגיעות עם כל כריך), שוב, הנה מתוך התפריט: קוביות צ'יפס מתובלות, סלט ירקות טרי וכרוב כבוש מבושל בבירה ובקבנוס ומלפפון חמוץ ביתי.
למען הסדר הטוב זה הולך ככה:
* קערה אחת עם אחלה קוביות תפוח אדמה ממש ממש טעימים.
* קערה אחת עם סלט טרי ועליו שפליטה של רוטב מיונזי כלשהו, עם מלפפון חמוץ מעל, כאשר המלפפון החמוץ הוא אכן ביתי, אבל לא להיט.
* קערה אחת של הכרוב הכבוש, עם גושי בצל גדולים ולאדם כמוני זה לא ממש קרץ.

כריך הקורנביף מסתתר מאחור, מקדימה תפוחי אדמה ירקות וחמוצים, בפינה העליונה ניתן לראות כרוב כבוש עם בצל


את האוכל הגיש לנו אדם חביב שמתוך שרוולו ביצבץ קעקוע של הארלי דייווידסון.
את האוכל שלי אכלתי בליווי כוס גזוז אננס של פעם (7ש"ח, ריפיל חופשי), בכוס השניה שתיתי כבר גזוז לימון.

גזר הדין:
הכריך שלי היה מצויין.
נכון, זה לא רובן, אין לו את הטעמים הדומיננטיים או הרגשה ששווה לחזור בשבילה שוב ושוב, אבל אם לא הייתי מכיר את רובן אולי הייתי הופך את המקווה למקום החדש שלי.
המקום עצמו מעוצב יפה ונקי, עם רטרו שיק. הכל מתבצע מהר ובניקיון, והמקום עצמו די מזמין.
הריך כאמור היה מצויין, הבשר היה איכותי וטעים, פרוס בעובי המתאים אבל משום מה לא הרגשתי שיש לי מספיק ממנו. חסרה לי האפשרות של להזמין כריך כפול או משולש ולאכול בהגזמה. הדבר שאני הכי אוהב בסנדוויץ' טוב זה לאכול הרבה ממנו, כנ"ל לגבי נתח טעים.
ממה שהבנתי המקום נוהג לפרוס כ200גרם לכל כריך (היה משקל ליד מכונת הפריסה, אבל המידע הזה מצאתי דווקא באינטרנט).
למען ההגינות - כמות האוכל השביעה אותי מאוד ולא הצלחתי להגיע אפילו לחצי מהסלטים.

אני ממליץ לכם בחום לתת למקום הזדמנות. אולי תגלו שזה הכריך המועדף עליכם, זה הרי הכל עניין של טעם.
לינק לתפריט

7 תגובות:

  1. זה לא הכריך הכי טוב שאכלתי, אבל הוא לא רע בכלל.
    הוא כריך טוב בפני עצמו אבל בהשוואה לדברים אחרים אפשר להכין כריך כזה או טיפה פחות מזה גם בבית.
    נירה לי שזה אחלה דיל כי במחיר הזה מקבלים ים של אוכל.

    השבמחק
  2. תן לי לשאול ככה, שווה לבוא מחולון בשביל לאכול שם?

    השבמחק
    תשובות
    1. עד שיענו לך הרשה לי להגיב, המקום חביב אבל בעיקר מגניב, האוכל שם רגיל ואני חלילה לא מעליב אבל אכלתי טובים יותר, זה לא משהו שאני זוכר, אבל בפני עצמם הם לא רעים, אכלתי כריכים הרבה יותר גרועים, מקווה שהתשובה שלי עזרה.
      אין בחולון מקומו של סנדוויצ'ים"?

      מחק
  3. האם אמקום עדין מתפקד?

    השבמחק
  4. הסנדוויץ' שלהם נראה ממש דומה לזה של פליישמן אבל פליישמן זה גן עדן בתוך הפה וזה אם אתה אומר שהו אלא משהו אז אני מאמין לך

    השבמחק
  5. תעצרו הכל!!

    המקווה סנדביץ' בר אומנם נסגר מזמן, אבל תחתיו, בדיוק באותו המקום נפתח מקום חדש ומדהים - פיציקטו שמו!!
    תוכלו להתרשם מהמקום בלינק ששמתי פה ממש.

    התפריט התרחב, עדיין יש המון כריכים מדהימים, יותר לחמים מבעבר, סלטים מפנקים, אפילו מנות טבעוניות יש.
    שומרים על האיכות ומשדרגים אותה.
    המקום האהוב והמפנק נהיה אפילו מפנק עוד יותר!!

    כולם מוזמנים לטעום ולהינות מהטעמים העשירים והמפנקים עם הלחמים הטריים והמיוחדים והסלטים הבריאים והיפים. בואו ותיהנו מהמלאי המרענן!!

    השבמחק
  6. בס"ד
    עברתי שם היום ולא היה ברור מה זה העסק
    העמוד הזה עלה לי בחיפוש של הכתובת אבל ממה שהבנתי זה עבר מלא ידיים ושינה כמה וכמה שמות ובעלים
    בהצלחה לבעלים החדש בכל אשר יפנה והעיקר שיהיה מוצלח

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג