יום חמישי, 1 במרץ 2012

פול מבושל עם שום קונפי בעגביות מרוסקות

תראו איזה יופי:

שום קונפי, פול מבושל בעגבניות מרוסקות, על מצע אורז לבן

אופן ההכנה שלי למנה המדהימה הזו הוא פשוט מאוד, לא אלאה אתכם בשקרים על איך ריסקתי לבד את העגבניות, השריתי את הפול וגידלתי את האורז בשלולית, להלן מתכון סופר פשוט:

  1. משיגים את הרכיבים הבאים: שמן זית, אורז, שום, פלפל, מלח, כמון, כרכום, קינמון, פול משומר (עדיף על קפוא מכיוון שהוא כבר מרוכך דיו - מה שמקצר את ההכנה) ושימור גדול של עגבניות מרוסקות.
  2. מכניסים כמות שום רצויה (אני אוהב מאוד שום ולכן אני משתמש בכמה שיותר, אבל צורת ההגשה האופטימלית היא כשלוש שיני שום לסועד) לסיר עם שמן שחומם מראש. היזהרו שהשמן לא ישרף - שיהיה חם אך לא מעשן. על אש נמוכה יחסית החזיקו את השום בשמן ככל האפשר, או עד שיתרכך יחסית. יש אנשים שעושים זאת שעות, כאן מספיקות גם חמש דקות מכיוון שהוא ימשיך ממילא להתבשל ברוטב.
  3. כשנמאס לכם מהשום הוסיפו תבלינים לפי הטעם אל תוך השמן, וכשאשר תרגישו ארומות נעימות באוויר (בתוך פחות מדקה אם הטמפרטורה נכונה) הוסיפו את העגבניות המרוסקות.
  4. אחרי חימום נאות של הרוטב שנוצר (ניתן להגיע לרתיחה אם שומרים על ערבוב) הוסיפו פנימה את הפול. אם אתם אוהבים סמיכות - אל תפרידו את הפולים מהעיסה שיש בד"כ בתוך השימור, אלה סה"כ פולים מרוסקים. אם אתם רוצים מנה קלילה יותר ניתן או לדלל במים, או פשוט לשפוך החוצה את הנוזלים של השימור לפני שמוסיפים. אני מעדיף לשפוך כדי להמנע מחומרי שימור מיותרים.
  5. במקביל הכינו אורז לבן.
  6. מכיוון שהפולים מגיעים רכים זמן הבישול לא אמור לעלות על כמה דקות. אם השתמשתם בפולים קפואים בשלו עד לריכוך.
  7. הניחו כמות יפה על האורז ובתאבון!

4 תגובות:

  1. נום נום נום עם עוד קצת נום.
    אאלץ להחליף את הפול בשעועית לבנה או משהו כי אסור לי פול :(

    השבמחק
  2. וואו, זה נראה מדהים.

    השבמחק
  3. זה נראה טוב באמת. הכנתי משהו דומה עם חומוס. וגם היה טוב

    השבמחק
  4. למרות שאני שמתי את החומוס לפני העגבניות שיהיה קצת יותר 'פריך'

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג