יום ראשון, 1 ביולי 2012

חומוס אסף ביום קיץ חם - מת העולם

אם אתם חובבי חומוס ייתכן ולאחרונה שמתם לב לשינויים בחומוס שלכם או באופן בו אתם צורכים אותו.
השינויים עלולים לנבוע מהחום הנוגס בחומוס שאמור להיות בתנאים אופטימליים מכיוון שמדובר בתרכובת רגישה שמתקלקלת מהר.
כמו כן, עלול השינוי לבוא דווקא מכם, מאיך שהגוף שלכם מתמודד עם החום, עם סלידה פנימית ולא מוסברת ממאכלים כבדים ומטעמים מסויימים שלא ישרתו את הגוף שלכם כהלכה.
עוד הסבר הוא שהחומוסיות משנות את הרכב המנה האהובה כדי שלא תתקלקל במפתיע ושלא תעמיד על הסועד כך שלא יוכל לזוז.
הסברים ומחשבות נוספות תוכלו לקרוא במאמר לאכול חומוס גם בקיץ, שהתפרסם לא מזמן בבלוג חומוס להמונים.


חומוס גרגרים, אסף
אני לא בטוח אם אתם יכולים להבין בכלל עד כמה הגרגרים האלה עצומים


ועכשיו מהמאקרו נעבור אל המיקרו.
ביום קיץ חם הלכנו שמואל ואני אל הסניף של חומוס אסף.
ככל שנהיה חם, כך אנו פוקדים את הסניף פחות מכיוון שהביקור כרוך בהליכה ואנחנו מעדיפים שלא להזיע ולמות בדרך לארוחת הצהריים.
עם זאת, חומוס אסף מוכר על ידינו כחומוס הכי מוצלח באזור שופע חומוסיות.
התואר הזה כולל בתוכו שירותיות, תמחור ותמורה לכסף, אחידות בטעם וכמובן את הטעם עצמו שהוא מצויין גם בפני עצמו וגם ביחס לסובבים.
גם הפיתות אגב מצויינות, תמיד טריות, נפוחות ורכות.

אחרי ההקדמה המרגשת והמבטיחה הזו תוכלו לראות עוד תמונה אחת ואז לקרוא על נפילה מפתיעה ועוד מחשבות על חומוס והחיים.


חומוס אסף
שולחן מלא בתענוגות מאכזבים

ביום המסויים ההוא הכל התהפך.
החומוס היה פחות טעים מהרגיל, מעט חמצמץ, טיפה יותר סמיך, הקסם שלו אבד.
גם שמואל וגם אני הרגשנו את זה כבר על הניגוב הראשון.
גם הפלאפל היה שונה מהרגיל, טעמו לא היה כטעם הפלאפל המצויין והפיקנטי שמגישים פה כבר זמן רב.
הגרגרים עצמם גם היו שונים, הרבה יותר גדולים.
כאילו עין רעה נפלה על המטבח, הכל נראה טוב אבל מרגיש מוזר על הלשון
הטעמים אותם חיפשנו ובשבילם הלכנו בשמש לא היה בבית.
את הגעגועים שלי לטעמים המוכרים הצליח להרגיע רק הכרוב, ואולי גם הפיתה, כוס הגזוז.
גם למזלג היה את הטעם הרגיל.

לא טעם רע, אם כי טעם שונה בעליל.
אולי יד זרה נגעה בסירים, אולי החום הוציא את כולנו מהכיוון, גם את הטועמים וגם את הבשלנים.

ועכשיו לוידוי:
הייתי לא מזמן באבו חסן ולא היה לי טעים.
הייתי לא מזמן באבו דאבי והיה לי נורא.
הייתי באבו אדהם והמנה הייתה רק בסדר.
בהתחלה חששתי שמשהו מקולקל בי, אבל אז שמעתי אנשים אחרים מדברים על זה.
אחרי הכתבה בחומוס להמונים שקלתי את הנושא בעיניים אחרות, אולי זה הקיץ, החום, אולי זה ישתנה בקרוב.
הרי לא ייתכן שכל החומוסים בסביבה פתאום מאבדים את זה.
כנראה שבקיץ הקרוב ננגב בעיקר זיעה.

12 תגובות:

  1. זה נשמע ממש מבאס. אני מזמין אותך לחומוס עכרמאווי מול שער שכם (זה לא בקסבה של שכם, זה ליד הרכבת הקלה), שם הטעם והמרקם נשמרים מצוין כל השנה כבר כמה שנים, מקבלים שלושה פלאפל עם כל מנה, והמנה עולה 17 (פעם עלה 13).

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע כמו שקר כלשהו
      תן כתובת או ביקורת

      מחק
    2. פעם גם שיפוד אצל עזרא עלה 5 שקל.
      עכשיו עלה ל9 - כמעט מאה אחוז עליה!
      זמנים משתנים..

      מחק
    3. לא הבנתי איזה חלק נשמע כמו שקר, אבל תעשה מה שבא לך, אני אכלתי שם גם אתמול (תחילת רחוב הנביאים, ליד העיר העתיקה). שבוע נעים.

      מחק
  2. אחי, עזוב אותך מחומוס של יהודים - ממתי אלה יודעים להכין משהו טעים, עם כל הגפילטע פיש שלהם? בוא לאבו אדהם - הריפיל עלינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. במטבח של אסף יש את חמודי על הסירים
      כיייף?

      מחק
  3. איזה בדיחות חמודי

    השבמחק
  4. התמונות ממש יפות ואני רוצה לנסות את החומוס הזה כבר מלא זמן אבל אם אתה אומר שזה מגעיל אז אולי עדיף שלא
    מה גם שאומרים שאשכנזי שמח נראה כמו תימני בהלוויה

    השבמחק
  5. חומוס אשכרה טעים גם בקיץ!

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה שהתכוונת להגיד "טעמו של חומוס אשכרה לא משתנה גם בקיץ" כי בשאר עונות השנה הוא לא טעים במיוחד.

      מחק
  6. התמונות נראות מדהים, חבל שלא היה טעים, זה יכול לגרום לאנשים שבאים בפעם הראשונה לא לחזור ואז הם יפספסו את החומוס המצויין שלהם.

    השבמחק
  7. גם מנה יפה וגם גרגירים עצומים כל אחד מלמיליאן

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג