יום חמישי, 5 בינואר 2012

החומוס הטוב בעיר

זה לא סוד, אני חובב חומוס.
לא בדיוק חובב, יותר מטורף.
אני יכול להתקיים על חומוס, ואם היו מספיק חומוסים טובים בסביבה, סביר להניח שהייתי זונח לגמרי כל תזונה בשרית, או כל דבר אחר. טוב, אולי רק פיצה או סביח או שניהם.

בכל מקרה, אז חומוס, אני מאוד אוהב אותו, ודווקא יש באזור הלא רחוק כמה חומוסיות לא רעות - בהסתייגות:
  • חומוס סעיד המקורי מעכו
  • בית החומוס והפול (חשמונאים)
  • בית החומוס (של נאדים, באזור המסגר \ בן אביגדור)
  • אבו אדהאם
  • חומוס אסף
יש גם את פינתי במנחם בגין, אבל אף פעם לא אכלתי שם אז אני לא יכול להתחיל לספר לכם עליו שקרים.
בעצם יש גם את בהדונס על תחילת המסגר.

בכל מקרה, אני רוצה להתחיל ההתחלה ולסיים בסוף, והסיבה היא שהסוף (חומוס אסף) הוא לדעתי החומוס הטוב בעיר.
אני לא אומר את המילים האלה סתם. אזור 03 עתיר חומוסיות, במיוחד בת"א-יפו.
יכולתי לספר לכם בקלות על האחים קלבוני המחודש ברחוב יפת (שעושה חומוס כמעט נטול טחינה וטעם), יכולתי גם לספר על דני פול שלפעמים אתה מגיע אליו ואתה מקבל משהו מדהים, ולפעמים אתה מקבל אכזבה עם פיתה קרה.

לא משנה, אני אנסה להתחיל מחדש.

חומוס אסף:
לא יודע מה טוב כ"כ בסניף שלהם בחשמונאים, אבל הוא טוב.
אולי הוא טוב כי כל החומוסיות האחרות בסביבה מזייפות, אולי הוא טוב כי אבו אדהאם זה כבר לא מה שהיה פעם (האכזבה הענקית שנחלתי בסניף החדש בבן יהודה קצת הרסה לי את החיים), ואולי בעצם הוא טוב כי הוא פשוט טוב.
  • חומוס סעיד המקורי מעכו - יש ימים טובים, אבל יש בעיקר ימים רעים שהפיתה הנוראית עושה עוול לחומוס שהוא גם ככה גבולי. המסבחה עלולה להיות גאונית לפעמים, אבל כאמור ברוב הפעמים האוכל שם הוא סוג של סגירת פינה כשממש רעבים ורוצים לרצות את כולם כולל את שומרי הכשרות.
  • בית החומוס והפול (חשמונאים) - מנה בינונית, לא מיוחדת, סגירת פינה נוספת, ועדיף לבוא כשלא מפוצץ כי אז גם השירות גרוע.
  • בית החומוס (של נאדים, באזור המסגר \ בן אביגדור), לפעמים ממש טעים, לפעמים חמוץ על גבול המקולקל. אכלתי שם במשך שנה אחת רצופה לפחות שלוש פעמים בשבוע, אבל זה נגמר כי האיכות ירדה. הצ'יפס הביתי אגב שווה את ההליכה.
  • אבו אדהאם - טעים מאוד, משחתי עדין, יש ריפיל, הטעם מיוחד (רק אבו דאבי מתקרבים לטעם וגם זה בגלל שהם ברחו עם המתכון, לא?).
  • חומוס אסף - כאמור, אם הייתי יכול לבחור ללכת לאבו אדהם או לאסף, הייתי בוחר באסף. רק בשביל החומוס. גם היחס לא רע אגב. אני לא יודע איפה בדיוק להתחיל לתאר את מה שקורה שם.
סליחה שחפרתי, אבל באמת, ההתרשמויות הקטנות האלה יכולות להציל חיים של חומוסולוג.

אגב, הצעת שיפור:
אם סעיד המקורי מעכו היו קונים פיתות חמות וטריות ורכות מפלאפל ג'ינה הסמוכים שאופים אותן במקום - זה היה מעיף את המנה שלהם למקומות אחרים.

2 תגובות:

  1. לעניות דעתי חומוס אבו אדהאם הוא הטוב מהרשימה. הוא קליל עם טעם חמאתי ומשובח במיוחד עם תוספת של גרגרים חמים חמים ומלפפון חמוץ חמוץ. לגבי חומוס אסף - אכלתי שם פעם ולא היה משהו, אבל אולי זה היה יום ממש לא טוב..
    ואם כבר מדברים על דירוגים - החומוס הטוב שאכלתי בארץ נמצא אצל אבו סוהיל בעכו, ובקרוב בלי נדר אגיע לשם ואדווח מהשטח.

    השבמחק
  2. אבו אדהם של קרליבך הוא בהחלט חומוס מצויין, אם כי נמאס לי ממנו במרוצת הזמן.
    באזור שלך יש כאמור את אבו דאבי שדומים בטעם ובמרקים כמעט אחד לאחד.

    אגב, זה רק אני, או שלאבו אדהאם יש לחומוס טעם עדין של ביצה קשה?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג