יום חמישי, 12 בינואר 2012

על קופונים ומסעדות

הקופונים תפסו מקום נכבד בחיי הצריכה שלנו בשנה האחרונה.
עשרות אתרי קופונים כבר קמו שמציעים שלל מבצעים אטרקטיביים יותר, פחות, וכמו כן "מבצעים" שיגרמו לכם לאכול את כל הלקרדה.
מכיוון שהבנתי שמדובר בבלוג הקשור לאוכל - פוסט זה יעסוק בנושא המסעדות.
תחילה ברור שחבל לשוטט בעשרות האתרים, אלא מספיק להיכנס לאתר אחד המרכז את כולם כדוגמת GetItAll.
עתה ניתן להתפנות למלאכה שלשמה נתכנסנו היום - מציאת קופון המסעדות האולטימטיבי.
אז הכלל הבסיסי בנושא - כנראה שלא תמצאו את הקופון האלטרנטיבי, וכמעט בכל אחד מהם יש קאץ' כלשהו שהרי כמו שבובליל מהאח הגדול כבר אמר - "חינם בחיים יש רק גבינה במלכודת עכברים"

הסוג הנחות ביותר של הקופון הוא של מסעדות שאף אחד לא נכנס אליהן, וזאת הדרך היחידה שלהן למשוך לקוחות. הן יתנו לך קופון עם הנחה גדולה שתקפה לכל ימות השבוע. בד"כ הן לוכדות אנשים שמחפשים לאכול בזול, ואז מגיעים למקום ריק עם איכות אוכל איומה, ומגלים שיש בחיים דברים שעולים בזוקר.

עוד קופון בסגנון הוא למסעדות חדשות, שגם שם לא יבחלו בשיווק אגרסיבי כדי להביא לקוחות, אבל שם יש עוד תקווה לארוחה סבירה, ומדובר בהימור נטו.

קופונים אחרים מציגים אותיות קטנות, ונסקור אותם על סמך מקרים אמיתיים :

"מסעדת XYZ מזמינה אתכם לפתוח שולחן זוגי ב60 שקל בלבד בשווי 120 שקל" - הז'אנר שמאפשר לממש רק קופון אחד לכל הסועדים בשולחן. בד"כ הסטנדרט הוא לאפשר מימוש קופון אחד לאדם בשולחן ופה החליטו לחתוך בהנחה (60 במקום 120 במידה שהיה אפשר לממש פר אדם) והקופון ב50 אחוז פחות אטרקטיבי.

"תקף בכל שעות פעילות המסעדה, לא תקף ביום חמישי" - קופון שמגביל את השעות\ימים בהן ניתן להנות מההטבה. רוב האנשים יוצאים למסעדות בימי חמישי\שישי בערב, כאשר אין עבודה יום אחרי. למרות זאת יש אנשים שאוכלים בחוץ כמה פעמים בשבוע (מכיר כאלה אישית) ואנשים נוספים ששכנעו את עצמם שיום אחר בשבוע הוא הוא היום האידיאלי לחוויה קולינרית. בשביל האנשים האלה - הקופונים האלה קלאסיים.
יש עוד קופונים יותר מתוחכמים בגזרה הזאת שמציעים אפשרות מימוש בכל הימים פרט לדוגמא בשישי ובשבת החל מ19:00 בערב.

קטגוריה נוספת היא קטגוריית "רק היום" - קח קופון למסעדת ZYX שתקף רק להיום בערב. בקטגוריה הזו נמצאות בד"כ מסעדות מכובדות יחסית שבאיזשהו יום באמצע בשבוע נתקעו בלי מספיק הזמנות להערב, ומחליטות שעדיף שיבואו סועדים בהנחה, מאשר שהמסעדה תישאר חצי ריקה. הקופונים האלה מתאימים למהירי החלטה, שמוכנים להתפשר על ארוחה במסעדה טובה אך בעיתוי פחות אטרקטיבי לרוב.

עוד קאץ' הוא "אין כפל מבצעים" הידוע לשימצה. אתה יכול לממש את הקופון אבל אתה מנוע ממבצעים אחרים שמציע המקום. דוגמא מהמציאות : מקום כלשהו מציע קופון של 50 אחוז אבל באותו שבוע מתקיים מבצע אחר של המקום שמציע 50 אחוז לכלל הסועדים. כמובן שבמקרה הזה הקופון לא שווה את הנייר עליו הוא מודפס, אלא אם כן הוא רך.

כמובן שיש קופונים המשלבים מספר חולאים מהמצויינים למעלה - בו זמנית.

המפתח להפקת הנאה מהקופון היא לתת לו "לבוא בטוב" ולא להתגמש לקראתו. אם מתפתים להנחה מצחיקה, מקום גרוע, או יום לא נוח, אז כנראה שזה לא meant to be, ועדיף לשלם את המחיר המלא ולהנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג