יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

פויקה חם

הביקור במסעדת פויקה היפואית מתחיל בשלילה ומשם רק הולך ומשתפר. אמנם מרבית התלונות הן נסיבתיות - יש שיאמרו שאי אפשר לצפות מלקוח להבין שזה רק יום רע שלא מצביע על ימים אחרים. הרי לקוחות לא מגיעים יום אחרי יום למקום כדי לבחון אם הוא השתפר, במיוחד אם הפעם הראשונה היא לא חיובית ובכלליות אם המקום מרוחק ולרוב עמוס.
בראי הזמן, הביקור אמנם לא היה הדבר הכי נורא שחוויתי בחיים, אבל ברגע האמת היה קשה מאוד.


מרגריטה
מרגריטה אנמית


זהו למעשה ביקורי השני בפויקה. הפעם הראשונה הייתה יחד עם הבולס, היו אלה ימי חורף עדינים בעבר הלא מאוד רחוק. המקום התגלה כסביר פלוס פלוס, מה שהפריע לי הייתה בעיקר העובדה שהיה קשה מאוד להכנס, בטח שלא בספונטניות (ניסינו לא פעם). התהליך היה יותר מורכב מקביעת תור למומחה בקופת חולים.


חציל מעושן צלוי על הפלנצ'ה בסלסת עגבניות, שום ומנטה
חציל ויקטוריה



הביקור המדובר גם כלל הזמנה מבעוד מועד, לסתם שבת בצהריים. בסופו של דבר הובטח לנו מקום על הבר, אבל זורזנו להגיע מכיוון שבשבת ישנו פרק זמן בו סוגרים את המטבח עד הערב.
כשהגענו אכן ישבנו על הבר, לבד, למרות שהיו מספר מקומות פנויים אבל הם לכאורה הוזמנו ע"י אנשים יותר מחושבים מאיתנו. במשך השהות שלנו הגיעו אנשים נוספים לשבת על הבר, רובם נופפו על עצמם בתפריטים ונעו באי נעימות.



לחם ביתי מוגש עם מטבל חציל וחמאה
לחם ביתי המוגש עם מטבל חציל וחמאה




אלה היו צהריים חמים של לפני חודש, כשהקיץ בשיאו. למרות שחנינו במרחק של דקת הליכה - הגענו לחים ונוטפים.
לצערנו החלל היה חם כמו הרחוב, ולמרות שישבנו מתחת לפתח המזגן ואף הבטיחו לנו שהוא בעוצמת הקירור המירבית - לא באה הישועה.
פתחנו בלימונדה סתמית ומרגריטה שנעשתה ברשלנות ובצורה שלא משאירה טעם של עוד.


קרפצ'יו שייטל עם גבינה כחולה
נתח שייטל מיושן דפוק וכבוש בוויסקי סאוור וגבינה כחולה



למנות ראשונות הזמנו קרפצ'יו שייטל מצויין שהגיע עם פיסות גבינה כחולה שהעשירה את המנה באופן קסום, לצד הקרפצ'יו הזמנו חציל קלוי ואת לחם הבית (שהגיע עם מטבל חצילים וכלי של שמן ובלסמי).
אם אסדר את הדברים בכיוון הארוחה המשתפר - החציל היה קטן ולא עשוי היטב. נטען כי הוא מעושן וגם קלוי על הפלנצ'ה. הוא הגיע במחבת רותחת ומעשנת שממנה ניתזו עלינו נוזלים חמים ממצע של שמן על סף בערה.
הלחם היה טרי וטעים מאוד, ממרח החציל שהגיע עמו היה עדיף על מנת החציל.
והכוכב האמיתי של המנות הראשונות, הקרפצ'יו, הוא הציל לחלוטין את השלב הזה של הארוחה.
לצערי עדיין היה לנו חם, ופעולת האכילה רק החמירה זאת.



סטייק דרום אפריקאי קלאסי, פירה בטטה מעושנת וצ'אטני פלפל
סטייק דרום אפריקאי קלאסי, פירה בטטה מעושנת וצ'אטני פלפל


בשלב של העיקריות הכל רק הלך והשתפר.
אני הזמנתי ראמפ סטייק עם פירה בטטה מעושנת, באמת תענוג בכל ביס.
האישה הזמינה פוייקה ציידים. - תבשיל קדירה מצויין המגיע בפוייקה ממנו מעבירים לצלחת, היה שם מספיק בשביל לחלוק. זו הייתה מנה שהמלצתי לה עליה באופן אישי מכיוון שהיא אוהבת תבשילי בקר רכים ומלאי טעם. הפעם הנוכחות של התיבול פחות מורגשת מבעבר אך למרות הטעם העדין מדי זו עדיין הייתה מנה מוצלחת.

בשלב הזה אנחנו מתחילים לפתח אגלי זיעה כבדים השמורים לאנשים שאוכלים בשר חם בחלל לוהט בסוף הקיץ.
מכיוון שאני מאמין בכנות מוחלטת ואינני חושש לספר תיאורים לא נעימים לא אתבייש לספר שהלכתי לפחות פעמיים לשירותים כדי להתנגב ואפילו פעם אחת כדי לרחוץ פנים במים קרים כי המצב היה לא נעים בעליל.
לא צילמתי את פויקה הציידים כי בשלב הזה כבר לא יכולתי לחשוב על כלום מלבד אוכל וזיעה.


חשבון
חשבון פשוט לאנשים פשוטים


בעת התשלום השארתי את הארנק שלי לבת הזוג וברחתי החוצה. זה הגיע לרמה חדשה של אי נעימות, למרות האוכל שהיה מצויין בסוף הארוחה ובעיקר בגלל שכבר לא היה לי כח לסבל המתמשך.
בחוץ הופתעתי לגלות שלמרות שהקיץ בשיאו - הרבה יותר נעים מאשר בתוך המסעדה.

שורת הסיכום הקולינרית היא שבסופו של דבר רציתי עוד מהאוכל שלהם. למחרת כבר תהיתי אם שווה לי ללכת אליהם רק כדי לקחת טייק אוואי.
מבחינה שירותית וחווייתית, ייתכן ובאמת שווה יותר לקחת טייק אוואי ולאכול בסביבה אחרת מאשר להמתין עד שיתפנה מקום כלשהו ואז לקוות לטוב.

5 תגובות:

  1. לא רוצה לבאס אותך אבל אתה פראייר שלא מהעולם הזה.
    חצי חציל פיצפון ב30 שקל וגם אותו לא עשו לך טוב?
    למקום כזה פשוט לא חוזרים.
    זה באמת נחמד שהם רוצים לקרוץ לסביבה שלהם ולהציע חציל בגריל כמו שעושים בישראל ובמיוחד ביפו, אבל ביפו כמו ביפו, אם תלך ותזמין חציל אז יפנקו אותך, הוא יעלה לך פחות מעשרים שקלים והוא יהיה גדול, שלם, עסיסי, מתובל ביד נדיבה ומגיע עם מלא עשבי תיבול קצוצים, שומים, טחינה ועוד דברים שמתאימים למלכים ולא לארוחות בין ערביים של נערות צמחוניות מתבגרות.
    חצי חציל קטן בשלושים שקל זה חוצפה לא הגיונית. ממש יעני רותח לי הדם עכשיו רק מלקרוא את זה, למרות שכל שאר הארוחה נראית סבבה אבל אם לא הכי טעים על ההתחלה וחם מוות נראה לי הייתי עוצר בשלב הזה אומר תודה רבה והולך לקום שיודע להפעיל מזגן בקיץ אפילו אם זה מקדונלדס בצד השני של הכביש.

    השבמחק
  2. המחירים הם מחירים של מסעדה מכובדת במרכז תל אביב אבל פוייקה היא קצת פחות מזה....

    מקומות שמבקשים סכומים כאלה משקיעים באוכל (מה שפוייקה נותנים בערך 80% מהזמן) אבל מבחינת עיצוב המקום והמקצועיות של הצוות הם עדיין לא ברמה הנכונה.

    כאשר כל המקומות תפוסים זה מצד אחד מציג את המקום כמבוקש אבל מצד שני זה מעצבן ומאוס. אנחנו לא ילדים ואין סיבה במחירים האלה להמתין בתור, לשבת בחוץ, להתקשר יומיים מראש או להתחנן למקום על הבר.

    השבמחק
  3. לא שווה לדעתי את הכסף.
    יש מקומות טובים יותר שנותנים תמורה גדולה יותר - מה שנקרא אצל מקצועני האוכל VFM.
    מה שכן, יש לפעמים קופונים למקום הזה אז ב50 אחוז הנחה הייתי שוקל גיחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הם בקושי מסוגלים למצוא לך שולח ביום רגיל ככה אני לא רוצה לדמיין איזה לחץ יש שם בימים של קופונים.

      מחק
  4. יש להם תעודת כשרות?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג