יום שני, 26 בפברואר 2018

חומוס דורמא - שדרות ההשכלה 1, ת"א


יקיר הבלוג שלומי הפציר בנו חוזרות ונישנות ללכת לסעוד את החומוס של דורמא.
היות ואנחנו אנשים יקרים בעצמנו, לקחנו את המשימה הקשה ברצינות ואת עצמנו בידיים והלכנו לבדוק הכצעקתה.
על כל זאת ועוד נספר בהמשך, אבל קודם תמונה של ארוחת צהריים (כנראה) לא ממוצעת בחומוס דורמא.
למה לא ממוצעת? המשיכו לקרוא מתחת לתמונה.

מסבחה וחציל בחומוס דורמא
שולחן צהריים בחומוס דורמא


לקרוא לדורמא חומוסיה זה בערך כמו להתייחס ככה אל גרגר הזהב. כן, יש חומוס, אולי הוא היה בשלב כלשהו ההיצע העיקרי, אבל יש עוד מלא דברים, ובאופן דומה יש גם ערב הודי, אנשים שבאים לשבת על בירה ועוד כל מיני דברים אכילים כמו מרקים סלטים מגוונים והפתעות, ודברים לא אכילים גם כן (הופעות למשל).
כשאביב ואני חיפשנו עליהם פרטים כמה דקות לפני שיצאנו לאכול ראינו שיש אתר אינטרנט שכבר אינו פעיל בשם דורמא חומוס, כך שבמקרה ותרצו עדכונים ותשבוחות מקהל החברים שלהם - חפשו אותם בפייסבוק; היום למשל יש חומוס פטריות טריות.

אם מה שכולם מספרים נכון, ייתכן ויש להם את החומוס הטעים ביותר בעיר, ככה לפחות כולם טוענים בתגובות האוהדות, בסיקורים ואפילו בתן ביס. לי לא יצא לטעום ממנו בצורתו הטהורה או ממה שרציתי להזמין למעשה. משהו שיכול לקרות לכל אחד, במיוחד אם באים בשעות העומס או אחריהן, או אם אין לכם מזל ברגע נתון.
אנחנו באנו באחת בצהריים.

שוב, שימו לב שטעויות קורות, שמטבח אינו נמדד ע"י נותני השירות, ושאר דיסקליימרים שבאים להגן על בעלי עסק כשקורה ויש יום לא משהו. קורה.

קיבלנו שירות ממלצר שעברית איננה שפת אימו ואינו בקיא בתפריט, וזה היה אך הקושי הראשון.
ניסינו להזמין משולש \ קומפלט כדי לטעום מהמבחר אך המלצר לא הכיר את המונחים. אחרי הסבר קצר על אופי המנה שמכילה קצת מהכל הוא הופתע ואמר שלא בטוח שיש דבר כזה להציע, הלך לברר וחזר לדקלם שאם אנחנו רוצים אפשר לתת לנו צלוחית מסבחה לטעום ושאין את כל הדברים האחרים שרצינו. אביב משך בכתפיים, אני ניסיתי שוב להבין אם אין חומוס רגיל או רק את שאר הדברים, כי מקסימום אזמין חומוס מסבחה; אבל המלצר התעקש שיש רק מסאבצ'חה (כך בניבו הארה"בי) ושאין גרגירים או פול או חומוס רגיל.
בשלב הזה כבר היינו עייפים מקומדיית הטעויות, קיבלנו את צלוחית הטעימה, ניגבנו קצת מסבחה שהייתה בסדר אם כי לא מיוחדת או מעניינת בשום צורה והחלטנו לצמצם את שהותנו במקום לארוחה מהירה ובלי שאלות נוספות.
את השתיה שביקשנו היינו צריכים לבקש שוב, ואחר כך כבר מעובדת אחרת אחרי שהמלצר המקורי נעלם ולא נראה יותר. בסופו של דבר השתיה הגיעה יחד עם החשבון.

נקודת אור:
מה שלחלוטין הציל את הביקור הנ"ל הייתה מנת החציל בטחינה שהייתה מושלמת. באמת, אם אתם נמצאים באזור ומתים לחציל בטחינה - אל תלכו לשום מקום אחר.

סביר להניח שמגיע למקום ביקור נוסף, אחרי הכל לא פוסלים עסק שלם על יום עם שירות רע או על גמר המלאי של האוכל בשעה מוקדמת. עם זאת, יהיה קצת קשה לשכנע את אביב ואותי לבוא לשם שוב במיוחד, אבל אולי אנסה שוב בעתיד כדי לתת סיכוי נוסף ואולי לייצר איזשהו איזון בין הרע לטוב.
בכל מקרה, לאור האהדה הרבה שיש למקום - אני מאמין ומקווה שאנחנו היינו היוצאים מן הכלל.

יום טוב לכם ולבני ביתכם.

10 תגובות:

  1. זה בדיוק מה שקרה לכם כשהלכתם לחומוס ההוא בכרם והיה חרא של שירות ואחרי שציינתם שהיה חרא של שירות ולא קיבלתם את מה המנות שרציתם היו איזה שלושים תגובות של אנשים מטעם המקום שאמרו שאתם לא מבינים באוכל וקיללו אותכם ושהם אוכלים שם מאז שהם בני שלוש וזה החומוס הטעים בעולם ואין לכם מושג באוכל ושתיחנקו.

    השבמחק
  2. לדעתי שירות טוב הוא חלק ממש ממש חשוב מחוויית האכילה וזה לא משנה אם זה מסעדת מישלן או מסעדה של מלשין, משלמים גם על השירות ואף אחד לא רוצה לריב עם מלצרים וללכת למטבח כדי לברר אם באמת יש רק מסבחה. סועד לא צריך להכנס לתוך המקום כדי להגיד שהוא לא מרוצה מהמלצר ורוצה מלצר אחר, אנשים באים לאכול משהו טעים וללכת כולה זה חומוסיה לא איזה מסעדת פאר. אבל גם הבחור מסכן לא דובר את השפה אולי.

    השבמחק
    תשובות
    1. ללקוח הישראלי הרבה דרישות ובקשות ורצונות לחוויה... אבל לשלם ... חחח הצחקתם - צריך גם להיות זול מאוד מאוד
      מוכנים לשלם רק לסלב פלצנים והרבה

      מחק
  3. יש מסבחה אבל אין חומוס ואין גרגירים? זה אומר שהכינו אותה מראש ושאכלתם שאריות קרות.

    השבמחק
  4. זה מקןם ממש טוב וכדאי לכם לחזור ולראות שהייתה נפילה אחת סהכ שלא אומרת כלום על המקום ביום יום.

    השבמחק
  5. אהבתי את המקום כי אחלה אווירה כי הוא ממש קרוב לשדרה ונחמד שם בשישי ככה כששקט כשיש מזג אוויר טוב אבל האוכל רגיל. לא נפלתי.

    השבמחק
  6. אל תשאלו איזה קטע היה לי אתמול. באו 2 חבר'ה, התחילו לשגע אותי עם כל מיני מושגים בעברית כמו משולש קומפלט. לא מכיר מאכל בשם complete triangle. לא מבין מה רוצים ממני. כולה באו לחומוסיה, לא לחיים כהן, ויש להם עוד דרישות ללבונטינים האלה!

    השבמחק
  7. חבל שיש אנשים שחושבים שהם מבינים באוכל כשהם לא מבינים אפילו ביחסי אנוש בסיסיים ובאים לקטול אנשים שעובדים קשה. מדובר בחומוסיה הכי טובה בתל אביב ומי שאומר אחרת כנראה מקבל כסף מהמתחרים.

    השבמחק
  8. שיגעתם אותנו עם כל הפוסטים על החומוס, כאילו אין כבר מאכלים אחרים בעולם :)
    סתם סתם, האמת שאתם צודקים - גם זול, גם משביע (ואם לא תמיד אפשר לדחוף עוד פיתה) וגם אחר כך מובטח זמן איכות בשירותים לפרוק את הסחורה.
    בסך הכל עסקה טובה למדי.

    השבמחק
  9. אני אוכל בדורמא ממש הרבה כי זה מטר מהעבודה, מה שכן, זה ממש עניין של טעם, כל המחלקה שלי אוכלת שם והדיעות ממש חלוקות, חלק מבואסים מהטעם של החומוס ואוכלים דברים אחרים, חלק מתים על החומוס ואומרים שהוא הכי טעים ממה שהם מכירים בסביבה. ככה זה חומוס, כל אחד חושב משהו אחר ושלושה אנשים חושבים יותר.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג