יום שלישי, 1 במאי 2012

טנדורי: בופה כפי יכולתך

את האוכל הבא קניתי בעזרת קופון בחודש שעבר, רק שתדעו שגם אתם יכולים, הנה לינק - הקליקו כאן לקופון, זה יעלה לכם רק 35 ש"ח לארוחת בופה שתכלול מרק בתור מנת פתיחה, השתוללות על מזנון יחסית עמוס ואפילו קינוח.

הצלחתי לאכול שלוש צלחות, זה לא היה קשה כי הייתי ממש רעב וכי אני מאוד אוהב את המטבח ההודי, מה שלא הקשה היה גם האוכל שהיה יחסית טעים (אם כי בצלחת השניה כבר האוכל הרגיש משעמם ולמזלי גיליתי את הרטבים).
מה שכן הקשה היה כל החברים שבאו איתי שלא רצו לאכול יותר כי הם לא אכלנים מקצועיים כמוני.


ארוחת בופה טנדורי
חוקי הבופה: הצלחת הראשוה היא הכי יפה


לצערי בבופה מוגשת רק שתי מנות בשר ואחת מהן הייתה מורכבת בשר טחון כך שנאלצתי להסתפק רק באחת, פיסות עוף כתמתמות שהורדו משיפודים. זהו עוף טיקה אשר הוכן בטנדור (תדמיינו טאבון) אחרי שפיסות חזה העוף הושרו ברוטב זמן מה. תוכלו לראות גם חומוס ברוטב חום ונעים, תערובת ירקות צלויים ברוטב בצבע אחר, אורז עם פיסות צבעוניות ואפילו תוכלו לזהות משהו שנראה כמו גושים אבל אלו הן בעצם פאקורות (ירקות מטוגנים בבלילה).

הפאקורות היו החלק הכי חלש בארוחה מכיוון שהבלילה הייתה דחוסה ולחמית מדי והיה צריך להאבק בה ובאנמיות שלה עד שהירק הורגש. היו פיסות בטטה, חציל ועוד דברים, ובין היתר הסתתר גם בצל - מה שאמר שאני צריך לקרוע כל פאקורה לחצי כדי לוודא שאני לא הולך לאכול בצל.
לצד הפאקורות בבופה היו כלי רוטב שהכילו רטבים טעימים מדהימים שעזרו לי להעשיר את המנות בסיבוב השני והשלישי.


טאלי אוכל הודי
סיבוב אחרון בבופה: רטבים, גושים ודברים שאוכלים


אם אתם כמוני וקנקן מים פשוט לא מספק - תאלצו לרכוש שתיה מהמלצרים החביבים, אבל מי שמוכן לשתות מהברז יוכל להנות מדיל לא רגיל של אוכל טעים בכמויות ענק בשלושים וחמישה שקלים בלבד (במקום שבעים).

רבים לא מרגישים קרבה אל האוכל ההודי ונלחצים מהצבעים העזים והטעמים שעלולים להיות זרים לאנשים שלא מתנסים בבישול או מסתובבים במקומות בהם יש קארי בגוונים. למזלם של החוששים המטבח של טנדורי לא חריף, מעודן מאוד ואפילו משעמם על פני זמן, אך כמו שאמרתי הרטבים והמגוון מצליחים להציל את החיך שזקוק להרפתקאות בכל ביס.

אני קניתי קופון גם הפעם.
אם יש לכם חוויות מטנדורי בכלליות או מהקופון הקודם - נשמח לשמוע.
תהיו בריאים!

5 תגובות:

  1. השיפודים נראים לא רע.
    אני אשקול את צעדיי בנושא.

    השבמחק
  2. תזמין לנו מקום ליום שישי הקרוב

    השבמחק
  3. כמה נקודות שלי על ארוחת הבופה הזו :
    1. לגבי המזנון - מילאתי 3 צלחות. בתחילה מילאתי בצלחת טעימות מרוב הדברים שהיו שם, ולאחר מכן סיננתי לאכילה של 2 הדברים שאהבתי - עוף הטיקה והירקות שהושרו ברוטב קוקוס - רוטב מוצלח שניגבתי עם הנאן לאחר מכן. בנוסף אהבתי את מרק העדשים שהוגש בפתיחה. מה שטוב באוכל במקום הוא שלא מגזימים עם התיבול, וכך גם אנשים שסבלו בעבר כמה שעות לאחר האוכל ההודי, יכולים לנשום לרווחה.
    2. לגבי המחירים - אם הייתי משלם מחיר מלא של 70 שקל עבור הארוחה הייתי מרגיש שעוקצים אותי. אני חושב ש35 שקל זה מחיר די הוגן עבור ארוחת המזנון הזו (ללא תוספת על שתיה) אגב - רוב מוחלט של האנשים שהיו במקום כשסעדנו השתמשו בקופון.
    3. לגבי השירות - בהתחלה התרשמתי לטובה - המלצרים נראים כאילו הם יודעים מה הם עושים. יש להם לבוש אחיד, הם שירותיים ועד לרגע האחרון היו נימוסיים. למה אני אומר עד הרגע האחרון? משום שכשיצאנו והיינו כבר ברחוב קרא לעברנו אחד המלצרים ואמר שלא השארנו טיפ ושהמלצרים עובדים על טיפים. ייתכן (לא בטוח) שהשארנו 8-9 אחוז טיפ על העלות המלאה של 70 שקל. הם כנראה ציפו ליותר - מה שלא מצדיק כמובן את ההתנהגות הזו.

    אם לא הייתה התקרית האחרונה הייתי שוקל לחזור במחיר של 35 שקל, כעת אני חושב שאפנה את מקומי לטיפרים הישראלים הנדיבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. המרק המדובר היה יותר טעים הפעם מהפעם האחרונה שסעדתי במקום, אבל שאר האוכל היה טוב פחות, נגיד ירידה של 15% באיכות, לא נורא אבל טיפה מורגש.

      מבחינת בני האדם ששהו איתנו בחלל - נראה שהקופונים הוציאו את המיטב מהמבקרים, הם חסמו עם עגלות את הדרך, יצרו תור של נדחפים סביב המזנון ושניה לפני שיצאנו אפילו התפתח ריב עם אחד המלצרים כאשר מישהי הבינה שהקפה שהציעו לה הוא בתשלום והיא סירבה לשלם עליו.

      מחק
    2. אני יכול להבין איך צוות המסעדה חש תסכול לנוכח האירועים.
      אני יכול אפילו להבין איך בן אדם בוחר לרוץ אחריך ולהגיד שלא שמת מספיק לטעמו (למרות שזו חוצפה)
      עם זאת, אני מגנה את התופעה בחריפות.
      הטיפ מוכר ע"י מס ההכנסה כמתנה אישית מהלקוח למלצר.
      בתי עסק שבוחרים לא לשלם לעובדים שלהם שכר בסיס ונותנים להם טיפים בלבד ומדי פעם מעבירים להם את הטיפים ששולמו באשראי - כי הם עוברים דרך הקופה, וזו למעשה המשכורת, הבתי עסק הללו שתיארתי במשפט ארוך הינם עבריינים.
      הם מעסיקים עבדים דרך פרצה בחוק.
      נכון שיש מלצרים שמרוויחים יפה ואפילו לא משלמים על זה מס, אך חייבים לזכור שמלצרות היא עבודה לכל דבר, לא נדבה ולא עקיצה של פראיירים ע"י בוסים.

      אם אדם בוחר שלא לתת טיפ "כנהוג בחברה", או מוצא לנכון "להעניש" את המלצר על שירות גרוע - זו זכותו ולמעשה דרכו היחידה לעשות זאת.

      אף אחד לא השאיר לי טיפ בשום מקום בו עבדתי.
      יש לי שכר שהוא תגמול הוגן יחסית לעבודה שלי ואני לא נזקק למתנות מאחרים.
      אני משלם את המיסים שלי כמו גדול ויש לי אפילו פנסיה.
      צר לי בעבור המלצר שרדף אחריכם החוצה, במיוחד לאור זה שאמרת ששילמתם מספיק.
      הוא פשוט חוצפן והוא כנראה עושה בושות למסעדה שלו ולמקצוע בכלל.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג