יום שני, 4 ביוני 2012

קשים הם חייו של המבקר


קודם כל הרשו לי לציין את הבאות: הבלוג הזה אינו מקום להסתה, גזענות, עלבונות כלליים ועל רקע דת, מוצא, בחירות קולינריות וכו'. אם יש למישהו מכם ריבים פרטיים - אנא, קחו אותם למקום פרטי.

ועכשיו למנה העיקרית.

ביקורת היא דבר לא פשוט.
כל אחד יכול להתלונן, אנשים עושים את זה בפייסבוק, בטוויטר, ברחוב, בטוקבקים בכל מקום.
עוד יותר קל להתלונן על אוכל - זה הרי עניין של טעם, כל אחד יכול לאהוב או לא לאהוב משהו, לכל אחד יש דיעה ופה וידיים ועיניים וטעם נרכש וכו'.
כאן במערכת אוכל בחוץ אנחנו מבינים שעסקים הם רגישים מכמה סיבות:

  • מדובר בפרנסה של אנשים. ביקורת שלילית יכולה להרע לעסקים.
  • אלה בפרוייקטים אישיים. לכל עסק טבח \ שף \ בעלים \ מישהו שאיכפת לו.
  • בכלליות אף אחד לא אוהב ביקורת, במיוחד אם היא שלילית.
  • לפעמים הרבה יותר קל לזעום על אחרים מאשר לבדוק אם משהו לא בסדר בעסק שלך.
  • חשש שמנסים לחבל לך.

בגלל שכל הנ"ל ברור לי, אחד העמודים הראשונים שפתחנו בבלוג היה: מספר הבהרות למען שמנו הטוב והצנוע (אפשר למצוא אותו בסרגל למעלה תחת השם "לציבור הנפגעים").

אני מעלה את הנושא מכיוון שלאחרונה אנחנו מקבלים יותר ויותר תגובות זועמות מאלמונים שמתלוננים על סיקורים שלנו.
אני מאמין שלקבל ביקורת אלמונית זה קצת פחות אמין מלקבל תגובה אמיתית מטעם המסעדה.
אם היו כותבים לי במייל או אפילו מגיבים בגוף הפוסט בטענה שכך או אחרת, בואו לבדוק, נדמה כי טעיתם - הרי זה מעמיד את העסק במקום מכובד ומכבד את לקוחותיו.
כך גם אני.
אם אתם מרגישים שפוסטים עושים לכם עוול - אל תסתתרו מאחורי האלמוניות.
אתם מוזמנים לכתוב לנו, להגיד שכך או אחרת, או אפילו לנסות לבדוק על מה מתלוננים.
אם האשימו את הצוות שלכם ביחס מזלזל, אולי עדיף לעשות ישיבת צוות ולהזכיר לאנשים להיות נחמדים?
אם כתבו עליכם ביקורת חיובית וציינו משהו אחד לרעה, אולי כדאי לבדוק את המשהו הספציפי הזה במקום להשאיר תגובות מאיימות או נעלבות מטעם?

אני לא מציין את הביקורות הספציפיות שמקבלות יותר מדי יחס לאחרונה כדי לא להלבין ברבים עוד יותר את פניהם של העוסקים במלאכה, אני בטוח שכל אחד יודע בדיוק כמה פעמים הוא נכנס מאותו IP ומה הוא כתב.
למעשה אין שום צורך לכבס כביסה מלוכלכת על פני הבלוג.
אממה, הבלוג הזה הוא פרוייקט אישי של אנשים, בדיוק כמו מסעדה, בית קפה, עגלת בורקס וכו'.
זכותנו לכתוב מה שאנחנו רוצים.
העובדה שאתם יכולים בקלות למצוא אותנו באינטרנט מעידה על מיקום גבוה מבחינת מנועי חיפוש, משמע תוכן איכותי ודירוג גבוה. מה נפקה מינך? אולי זה אומר שאנשים אחרים יכולים לבוא ולראות תגובות לא נעימות בתחתיתו של פוסט כזה או אחר, ולקבל רושם מוטעה.
אם הרושם הוא מוטעה בפוסט ואתם טוענים שיש טעות - אל תתביישו, לבוא ולהזדהות רק יוסיף לכם כבוד.

כמקרה מסכם אציג שני פנים לאותו המטבע:
  1. עזרא ובניו על האש: מזללת השיפודים הותיקה מקבלת ביקורות נוראיות כבר שנים על גבי שנים, בכל פלטפורמה קיימת. למעשה הביקורות משבחות - מה שמלכלך הוא תגובות וטוקבקים של גולשים מטעם, לרוב מתחרים (באזור הקרוב לעזרא ובניו יש יותר מדי מקומות דומים שלא צולחים). מי שמכיר את עזרא יודע מה טוב. המקום ייחודי מאוד ומשרת קהל ספציפי שבא בהמוניו. האם בעזרא מתרגשים? כנראה שלא.
  2. מוזס. הרשת הפורחת שמצמיחה סניפים ומדפיסה שוב ושוב תפריטים חדשים. נדמה כאילו אין להם כיסא ריק בכל שעות היממה בכל ימות השבוע. עם זאת - מלא תלונות נרשמות על המנות שנהיות קטנות יותר, מנות אחרות שנעלמות מהתפריט, המחירים שעולים, טעמים שמאבדים את קסמם עקב דילול רטבים והסרת רכיבים. האם למישהו במוזס איכפת? כנראה שלא.
נדרש בטחון עצמי כדי לא להתרגש מביקורות.
יש צורך באמון במה שאתה עושה, בצדקת הדרך או לחליפין בזה שטעויות אפשר לתקן.
ואנחנו? אנחנו סתם עוד בלוג באינטרנט.

2 תגובות:

  1. אל תתרגשו מטוקבקיסטים, במיוחד אם הם מגיבים בשם המקום.

    השבמחק
  2. שים זין אתם עשים אחלה עבודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג