יום רביעי, 29 בפברואר 2012

ג'ירף נודל בר סינמה סיטי ראשון לציון

את המשלוח הזה הזמנו בשמחה רבה השמורה למקומות שאתה מכיר בו את הטעמים וממתין בשקיקה למנות.
למרות שאני סועד בעיקר בסניפים התל-אביביים של הרשת, אני מרוצה לרוב גם מהסניפים המרוחקים, ומוכן לסלוח להם על שינויים בהיצע המנות המיועדים למשוך קהל מקומי.
כך למשל בג'ירף ראשון אין חזיר ובייקון (מה שטיפה מבאס את הקיסרית החדשה אך משאיר אותה טעימה בכ"ז) אבל כן קיימות שם מנות שלא ממש קיימות במקומות אחרים או עם וריאציות קלות (למיטב זכרוני גם הייתה שם מנה שהזכירה פסטה עם קציצות והסירו אותה לאחרונה).


חוסר הנעימות התחיל כשהתקשרו אלינו מהסניף (בחרנו לחסוך זמן ולהזמין באינטרנט) כדי לבשר לנו שאי אפשר להזמין ביף רייס נודלס בלי בצל (משהו שאנחנו עושים די הרבה ללא שום הפרעה).
זה המשיך כשזוגתי המהממת נשארה על הקו עם נציג\ה של הסניף וניסתה למצוא אלטרנטיבה שתספק את התאווה שלנו למנה הספציפית.
על האי נעימות האחרת אספר אחרי שאתאר את האוכל.
הקיסרית החדשה: אטריות ביצים מקמח חיטה מלאה, עוף, ירקות ירוקים ואגוזי קשיו
 הקיסרית החדשה היא בין המנות האהובות עלינו אי פעם. המחסור בייקון פוגם בהנאה מבחינת הטעם המעושן שמתווסף למנה, אולי היה ניתן לשחזר אותו בעזרת תוסף כזה או אחר לרכיבים, זה בהחלט היה מוסיף.
המנה שקיבלנו הייתה לא מספיק רטובה לדעתי, מעט מיצים היו עושים קסם לאיטריות שהיו מעט דביקות.


צ'אזה: (מעורבב, האורז מגיע בכלים נפרדים)  פילה בקר וחצילים ברוטב חריף מתוק
מבחינתי הצ'אזה תמיד תהיה האחות הנחותה של מנת בקר הסצ'ואן של מועדון הקצינים. המנה כמעט זהה בתיאורים למעט רוטב הקרמל המתוק חריף (ופיסות הצ'ילי המיובש העצומות שמגיעות במנה). ההבדל הוא למעשה במילה קרמל ובעובדה שהסצ'ואן מגיע עם פיסות עדינות יותר של בשר, להבדיל מאלה של הצ'אזה שלא תמיד נלעסות או ננגסות בכיף.
המנה הזו הייתה בינונית פלוס והשאירה הרבה אורז מיותר ולא מספיק חצילים שהיו הלהיט הגדול שבה.

המנה החריפה: אטריות ביצים עם עוף, חלב קוקוס, קארי אדם, בצל ירוק, בוטנים וכוסברה, בלי הכוסברה והבצל הירוק
המנה החריפה הייתה מאכזבת מאוד. למעשה היא טעימה בדיוק לביס או שניים, מה שהופך מנה גדולה שכזו לחדגונית מאוד. למזלנו היו לנו שלוש מנות להתחלף בהן, ככה שכל אחד מהמזינים קיבל קצת מהכל והיה איזון של הטעמים. האיטריות דמויות הפסטה היו יבשות ודביקות, העוף היה בחתיכות גרוטסקיות ולא מזמינות במיוחד.
החלשה מבין המנות, אבל תוספת נחמדת לרענון החיך בטעם חדש ופיקנטי בין ביסים אחרים.

וכעת לחלק הרע:
אמש היה סוער. היו רוחות חזקות ומעט מאוד טפטופים (בראשון לפחות).
כשהתקשרו אלינו לבשר שאי אפשר להוציא את הבצל (מה שאגב נטע ספק של מנה מוכנה מראש אחרת מדוע אי אפשר להסיר אחר מהרכיבים) ציינו גם שעקב מזג האוויר ייתכנו עיקובים.
זוגתי השכילה להעיר שאנחנו נמצאים במרחק לא רב מהמסעדה - עד רבע שעה בהליכה נינוחה \ פחות משתי דקות בכלי תחבורה ממונע, ואמרו לה שלא תדאג כי המנות האחרון כבר מוכנות ורק יכינו את המנה החלופית ויוציאו אותה לשליח שנמצא בסניף [כל זה קרה כמובן אחרי שכבר הזמנו ועבר זמן מה]
מה רבה הפתעתנו כשקיבלנו את המנות שעה ועשרים דקות אחרי השיחה, מה שהופך את הזמן שעבר מרגע ההמתנה ללמעלה משעה וחצי.
דקות לפני שהשליח הגיע התקשרנו (שוב) כדי לשאול איפה האוכל, היינו נסערים ורעבים אך מלבד "בדרך" לא הוצע לנו שום פיצוי או הסבר או אפילו התנצלות.

זה יהיה המקום לדברי סיכום, אבל אין לי תובנות מלבד שראשון לציון היא חור שחור בו כל רשת אהובה הופכת לגרועה מהרגיל, השירותיות ירודה וכך גם הטעם.
נותר רק להמליץ לקוראים שיקחו בחשבון שלא כל מקום אהוב מועתק \ מוטמע היטב בסביבה שונה או תחת ידיים אחרות (ראו גם את מוזס ראשון, או אפילו מוזס כפר סבא - תסתכלו בתגובות).

8 תגובות:

  1. שמעתי דווקא הרבה תלונות לאחרונה מאנשים על ג'ירף. זה אגב אחד המקומות עם המחירים הגבוהים ביחס לתמורה שדיברתי עליהם בהשוואה לג'פאניקה.

    השבמחק
    תשובות
    1. עיוני, טעם וריח!
      ג'ירף, כשהם עושים עבודתם נאמנה, מפצים על התמחור.
      אני מתייחס נקודתית לסניף מועדון הקצינים ברחוב הארבעה. ההגשה, ההקפדה, הסניף עצמו ורמת האוכל שם גבוהות משאר הסניפים, וזה מורגש.

      תמיד נשאלת השאלה אם אתה מעדיף לאכול שווארמה בתחנה המרכזית ולברוח, או שאתה רוצה גם קצת מסביב.
      אתה הרי מכיר אותי, בתור אדם פשוט אני גם יכול לאכול פלאפל במקום שווארמה ברוב ימות השבוע, אבל כשאתה רוצה משהו ספציפי - ג'ירף סוגרים את הפינה בצורה שמקומות אחרים רק חולמים עליה.
      זה לא מוקפץ עם אטריות מהמכולת של אברם מלך הנודלס והבגט, יש כאן רמה.
      אתה צריך לראות את מנת הפילה שיוצאת על טובאן רותח עם פטריות שונות ומשונות.
      יש כאן משהו אחר. גם בסניפי ג'ירף הרגילים קיסרית זו קיסרית, זה לא הנודלס של הריבר (למשל) שאתה ברוב הפעמים מצטער שהזמנת אותם.

      מחק
  2. איכ ריבר איכ ריבר איכ ריבר. לא מבינה איך אנשים מרשים לעצמם ללכת לשם. לא מבינה איך אף אחד לא סגר אותם על כך שהם עושים עוול לנודלס וירקות [ובשר]. בכל אופן, אני פחות מאוהבי הג'ירף, מהסיבה הפשוטה שיש שם בדיוק 2 מנות שאני מוכנה לאכול והסושי שלהם על הפנים [נו באמת, אתם יודעים לבשל איטריות אורז אל דנטה אבל לא יכולים לעשות סושי?!!?]. האמת שגם את היהירות שלהם אני לא קונה [ראו אתמול בערב, כאשר ניסתי להסביר להם שאני לא עשויה מנייר צלופן ו"מזג אוויר סוער" לא מפצה על כך שהמנה הגיעה באיחור של שעה וחצי, אבל זה בסדר כי הטלפנית אמרה לי שזה עלול להתעכב מה שאומר שהם יכולים מבחינתם לחגוג עד אור הלילה ואז אם ירצו להביא לי את האוכל].

    אבל לאכול אצלם פעם ב... זה בסדר. למרות שאתמול הם חטאו בגדול

    השבמחק
  3. Ладно пацан чо за разговорчики с такими фотками надо жрать хавать и спать а плохие мишлохим послать в красивую попку

    השבמחק
    תשובות
    1. חבר, פה זה בלוג ישראלי, לא רוסי.
      כתוב בבקשה בעברית.

      מחק
    2. חבר, אני ידבר איפה רוצה מה רוצה.

      מחק
  4. ראשון היא מתנת האל לאדם הפשוט אשר היגר מתל אביב לחולון\בת ים\ראשון, ומתקשה להסתכל לסצינה המקומית של "אבי בורגר", "טל נודלס" ודומיו - היום כבר כל רשת שמכבדת את עצמה נמצאת שם.
    מעולם לא ביקרתי בסניף המדובר של הג'ירף בראשון, אבל אני מזמין ממנו מידי חודש לפחות.
    כל פעם אני מזמין את אותה מנה של אטריות שחורות, וכל פעם נהנה מחדש, שזה בכלל לא מובן מאליו.
    לגבי משלוחים - הייתה תקופה שהם היו מעט בעייתיים בנושא ולא הסכימו להגיע לחולון, אבל ברוך השם לאחרונה זה הסתדר, והדיו דיונונים נוחת אצלי קבוע בתוך פחות משעה.

    השבמחק
  5. יש בהחלט שונות רבה בין המשלוחים שלהם לאחרונה - זה ממש יום אסל ויום בסל.
    הזמנתי את המנה החריפה מהסניף בראשון, היא הגיעה באיחור כשהיא יבשה כמו הנגב, כאילו אנחנו איזה ילדים שאמורים להשפריץ קטשופ על האטריות או משהו כזה. התקשרנו, והציעו לשלוח מנה חריפה נוספת - הפעם אמיתית. אחרי שעה בא שליח, פתחתי הדלת, הוא מסתכל עלי ואני מסתכל עליו. הבנתי שהוא רוצה בחזרה את המנה המקורית. מעניין אם הם עושים את זה כדי למנוע עקיצות, או שהם אשכרה מתכוונים לתת מנת יד שניה למישהו אחר (וכמובן המחיר יהיה יד ראשונה)
    גם המנה החריפה השניה הייתה בינונית ורוויית שמן - אבל לפחות אכילה.
    ברמת המנה הזו אפשר כבר להזמין בכיף מהג'אפניקה או מהריבר - הם זולים ביותר מעשרים אחוז.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג