יום ראשון, 25 בפברואר 2018

חומוס ירושלים - חדרה

לפניכם פוסט אורח מאת אורן שץ.
צוות אוכל בחוץ מודה לכותב מקרב לב על שהחליט לחלוק עמנו את רשמיו.


מי שמבקר מדי פעם בחדרה יודע שלחדרה לא מגיעים במקרה. מצד שני, מי שמבקר מדי פעם בחדרה יודע שאם כבר נמצאים בחדרה יש לעיר עם התדמית המהוהה גם מה להציע, אם כי לא יותר מדי. שטאנץ מושבות הברון הפריפריאליות לא פסח על מרכז העיר המסחרי - עסקים שרובם לא עושים חשק, בין אם עיצוב מצועצע למחירים יקרים או מקומות דהוהים, המדרכות צרות ומקומות הישיבה אם ישנם לרוב ממוקמים ממש כמעט תחת נעלי הולכי הרגל ומרחק יריקה מהכביש, מה שמשאיר את החלופה של ישיבה באפלולית פנים העסק. בקיצור לחדרה לא באים להנות. אבל בכל זאת מסתבר שאפשר.

כשחלפתי בשישי בבוקר על פני כיכר העירייה ובתי המשפט נצנץ לעיניי מן האפרורית השלט של חומוס ירושלים המתגאה במילוי חוזר של חומוס ולימונדה. בירור קצר העלה שהלימונדה אינה כלולה במחיר החומוס ובכל זאת מדובר במחיר הוגן - 27 למנת קומפלט - חומוס, פול, טחינה בצד, גרגרים, כולל מילוי חוזר. משום מה על הלוח הכיתוב "קומפלט" נטול ביצה אך בלשון המקום "קומפלט" כולל ביצה בתשלום, קצר מיותר בתקשורת. השרות במקום נעים ואדיב, לא צעקני אבל עניני. המקום מעוצב יפה והמיקום שלו מצד אחד מאפשר לשבת בפנים בימים סגריריים ומצד שני להתרווח בחוץ בצל מבני ישיבה שונים שלשם שינוי לא נראים כמו חתיכת פוליגל צבעוני אלא מקום שאפשר ממש להרגיש בו את התיאבון מחלחל לתוך הפה עוד לפני שהמנה מגיעה.

חומוס ירושלים בעיר חדרה, צילום: אורן שץ


החומוס מגיע חמים, בעל טעם נוכח ונטול שתלטנות טחינתית. הטעם לא מדהים וחסר מעט תיבול או איזשהו אדג' לדעתי, חלק מדי, אבל בגדול נעים לחיך. הפול מבושל יחסית חלק ונערם במשורה, לא מדובר במנת חומוס פול, ובכל זאת משדרג את המנה. ליד המנה מקבלים שתי פיתות ואפשר לבקש עוד אחת, חיטה מלאה ללא תוספת - יפה. עמדת החמוצים משרתת את המלצרית אבל גם נגישה למילוי עצמי ללא מבטים מבאסים, כולל פרוסות עגבניה, בצל לבן וסגול, זיתים, מלפפונים חמוצים ושיפקה. האוכל כולו מרגיש איכותי, נקי וטרי ועושה הרגשה נעימה בבטן.

הכמות כולה של המנה עוד טרם המילוי החוזר ראויה בהחלט ויכולה להשביע אדם ממוצע. במחיר קצת יותר יקר מהסטנדרט כיום הוא יותר מהוגן בהתחשב במילוי החוזר. למילוי ביקשתי אותו מנה כמו המילוי הראשון. קיבלתי כמות קטנה יותר והייתי צריך לבקש במפורש חלק מהמרכיבים שהיו מובנים מאליהם קודם לכן. זה גרם לי קצת להרגיש במלחמת עקיצות והעיב מעט על ההרגשה הטובה. בכל זאת, יחד עם המילוי אפשר לומר שב-27 שקלים אוכלים ארוחה שממלאת יום שלם, ובסיום הארוחה הוצעה גם על הבית כוסית חליטת נענע חמה ומתוקה שהחליקה את הגרון וריככה את הבטן העמוסה.

סך הכל אפשר לומר שחומוס ירושלים הוא מהמקומות שטוב שקיימים וטוב לחזור אליהם. לא הייתי מגיע לחדרה במיוחד עבורו אבל בהחלט אבקר בו שוב לכשאזדמן לעיר. לו הייתי עובר תדיר על כביש 2 או 4, סטיה של כמה דקות בלי הסתבכויות וייז יכולה לסדר את הבטן למי שלא חפץ בקניוני דרכים מגעילים או מאפייה סתמית. העלאת ירושלים על שמחת הבטן גם היא ראויה להערכה. כיף לפרגן כשמגיע.

6 תגובות:

  1. הדיבור הזה עם הריפיל שהוא סתם שליכטה קטנה של חומוס הפך לנורמה לצערי. ככה זה נהיה באבו אדהם (קרליבך) וככה זה גם בעידו גרגירים. מה שכן, המנה בעידו גם ככה גדולה יחסית ואת התוספת מאלצים אותך לקחת כמעט בכוח אבל בקטע חיובי. באבו אדהם נאלצים לקחת כי המנות נהיו קטנות יותר בצורה מורגשת, מה שקרה במקביל לעליית המחירים.

    השבמחק
  2. וואללה נראה טוב אני ילך לטעום כשאני בסביבה.

    השבמחק
  3. וואלה, זה הרבה מילים בשביל חומוס. מצד שני בזמן שקראתי את הפוסט עשיתי מספיק כסף לשיפוד כבד אווז.

    השבמחק
  4. בתגובה לבני (אבל לא משרשר כי אולי הנושא שוב יעלה) אני מדגיש שהריפיל כאן הוא - בניגוד אמנם למקומות אחרים - לא שליכטה קטנה אלא בערך שני שליש מהמנה המאוד מכובדת גם כך מלכתחילה, ולמעשה קטן אך-במעט מלא מעט מנות במדינתנו הקמצנית. הבאסה בריפיל יותר נוגעת למסר ה"קיבלת ריפיל אז אל תצפה שגם נשקיע בו" יותר מלכמות עצמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורן תודה על ההתייחסות. אני דיברתי על אותו נושא בנוסף לכמות, הנורמה נהייתה פשוט לשים כף או קצת יותר של משחה ובמקרה הטוב מוסיפים טיפה גרגרים. לא משנה אם אכלת משהו אחר לגמרי יעני קח משהו ותעזוב בשקט.

      מחק
  5. בונא יפה לחדרה שווה לפרגן לעיר בצמיחה
    פעם היו שם רק שוארמות על הכביש הראשי, גדלה העיר ואיתה קמו כמה וכמה מקומות מענינים.
    תנסו גם את חומוס מושה וחומוס חמודי וחומוס חביבו
    לחביבו יש גם פיצריה לא רעה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג