יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

חוויה רעה: הסושיה, בן יהודה, ת"א.


חוסר שביעות רצון הוא עניין אישי, סובייקטיבי, אינדיבידואלי.
יש שיגידו כי קשה לקבוע באמת אם שירות או מוצר הם רעים או פגומים, ניתן להוסיף גם כי כאלה הם ישראלים, מתלוננים על כל דבר.

כדי למנוע הערות כמו אלה שציינתי למעלה, אספר בפשטות את אירועי אמש, ע"י שימוש בעובדות לא נעימות.
הכל החל כשהתאספנו מספר אנשים בבית של חברים ורצינו חטיף של ערב.

1. ההזמנה:
אינסיידאאוט » 53. בטטה טמפורה אבוקדו ₪25
אינסיידאאוט » 51. סלמון אבוקדו ₪28
אינסיידאאוט » 34. סלמון סקין, אבוקדו וספייסי מיונז ₪24
אינסיידאאוט » 48. שרימפס טמפורה אבוקדו ₪31
ראשונות » 132. אדממה ₪15
הערות כלליות להזמנה: בבקשה לשים לב לכל הרטבים, להוסיף שתי תוספות בוטנים בצד (בגודל אמיתי, קופסה של טריאקי לפחות). אם זה מגיע בגודל קטן אני לא משלם על זה. שבוע טוב!
סה"כ לתשלום:
5% הנחה:  6.15-₪
₪116.85 + ₪8 דמי משלוח
מייל האישור על ההזמנה התקבל ב9:11PM

2. התהליך:
שימו לב שהייתי צריך לבקש בוטנים בכתב מכיוון שאין באתר אפשרות להזמין בוטנים, הם אינם חלק מהתפריט ולא תוספת (כגון רוטב סויה \ טריקאי \ וואסאבי \ ג'ינג'ר או אפשרות לתוספת בתוך הסושי או מחוצה לו כציפוי).
זה חשוב מכיוון שיש באתר אזורים שבהם ניתן לסמן "בלי בוטנים" כשלמעשה אין שום דרך לצרף אותם לסושי, ולמיטב ידיעתי הם לא נמצאים בו מלכתחילה.
עניין הבוטנים הוא חשוב מאוד: לרשת אין מדיניות קבועה, לא במשלוחים ולא בישיבה בסניפים השונים. לפעמים יביאו אותם בשמחה ובחינם, לפעמים יחייבו עבורם סכום לא אחיד (בד"כ 1-3ש"ח). במשלוחים העניין מסתבך - קרה כבר שאמרו שהם לא שולחים בוטנים, קרה ששלחו קופסה גדולה בחינם או בתשלם (כזו של סלט חמוצים קטן), קרה אפילו ששלחו בכלי הכי קטן השמור לוואסאבי. זה תלוי במי שנמצא בסניף באותו רגע.

כעבור כרבע שעה קיבלנו טלפון ליידע אותנו שאין אדממה. לא הציעו אלטרנטיבה או לבטל, פשוט שאלו אותי מה לעשות. ביקשתי פשוט להסיר את המנה מההזמנה. שאלתי לגבי הבוטנים, הנציג אמר שישים. שאלתי כמה זה יעלה בלי האדממה ועם הבוטנים - הוא אמר שאותו הדבר פחות המחיר של האדממה.

3. הקבלה:
השליח הגיע לדלתנו ב11:37PM.
כשבאנו לתת לו את הסכום שהכנו מבעוד מועד (מדוייק + טיפ, אפילו ששילמנו 8ש"ח על המשלוח וזה לא משלוח חיצוני אלא פנימי של הרשת), גילינו שהסכום גבוה ב12ש"ח.
התקשרנו לברר במה מדובר והסניף לא ענה במספר הפעמים הראשונות. התקשנו לשני המספרים, תוך כדי השליח אמר שהסניף כבר סגור או בתהליכי סגירה.
מישהו ענה פתאום, בדק, אמר שנסתכל בשקית, הסכום שהתווסף הוא על 6 יחידות תוספת בוטנים, 2ש"ח כל אחת.
הסברנו שלא ביקשנו כ"כ הרבה ושאלנו למה לא טרחו ליידע אותנו על השינוי במחיר - התשובה הייתה שהם לא יודעים מה לעשות.

שילמנו את הכסף במלואו כדי לשחרר את השליח שעמד כל הזמן הזה ליד הדלת וחיכה.
התיישבנו והטלפון צלצל פתאום. על הקו היה נציג של הסושיה, הוא שאל למה ניתקנו, הסברנו שזה נבע מזה שהוא לא עוזר בשום צורה וסתם מתנשף על הקו בזמן שהשליח מתייבש והאוכל יושב בשקית שלו על הרצפה.
וזהו.

4. הסושי:
מאז שהסושיה עברו במשלוחים שלהם למארזים חדשים וממותגים - הסושי נדחס לתוך המארזים המעט צפופים, מאבד מצורתו ולפעמים מתפורר - בדיוק כמו שהיה בהזמנה שלנו.
הסושי עצמו היה מצויין (למעט הדברים המצופים טמפורה שהיו רטובים מדי), והמחיר הוא כרגיל סביר לעומת מקומות אחרים. זה לא הסושי הטוב בעולם, אבל הוא לא רע בהתחשב בכל הפרמטרים והמתחרים באזור.

5. החוויה:
ההמתנה הארוכה, חוסר היכולת לתת שירות ראוי, אי הדיוקים בתשלום, העובדה שזו לא הפעם הראשונה שחסרה מנה ראשונה (לרוב אין אדממה \ אגרולים לסירוגים) והעובדה שהיחס היה מפוזר ולא מקצועי - כל אלה הרסו.
בסופו של דבר התיישבנו לאכול את הסושי כעוסים ומרירים.
נדמה כי בתי עסק מזלזלים שוב ושוב בלקוח ובמוצר, פוגעים בעצמם בשמם הטוב ובעיקר בחוויה של הצרכן שידיר בעתיד את רגליו ואף יספר לחבריו.

6. סיכום:
אני לא מצפה מנער שעושה משמרת ערב בסושיה להיות אשף השירות. זה באמת יהיה גם מוגזם ממני לצפות מעובד פשוט לדעת הכל ולקחת על עצמו לפצות \ לבטל \ לחלק בוטנים חינם, כי בוטנים הרי לא צומחים על עצים, אפילו אם אתם מזמינים אוכל בלמעלה מ100ש"ח שגם הם כבר לא שווים הרבה היום.
קשה להפתיע אותי עם משלוח רע, אבל אני תמיד מצפה לטוב.

אם הייתי יכול לתת עצה אחת לסושיה זו ודאי הייתה העצה הבאה: אל תפחדו לתת לעובדים שלכם עוד זמן להתמקצע, הכשרה זו לא מילה גסה אז אל תזרזו אותה. עוד שעתיים של שכר מינימום (אם אתם בכלל משלמים על התלמדות) יחזרו אליכם בדמות לקוחות השבים למקום בו נהנו לסעוד.

נ.ב.
לא צילמתי תמונות. לא הגיע להם שיצלמו תמונות שלהם.
הייתי עצבני ורעב, והסושי כאמור היה בכלל מעוך.

20 תגובות:

  1. למה שישלחו לך בוטנים?
    מה הקשר בין סושי לבוטנים?
    למה לא ביקשת עמבה?
    עוד דבר ששכחת לכתוב על הלקוח הישראלי זה שהוא בור ועם הארץ, וחושב שאם הוא דורש הרבה רטבים הוא יוצא מורווח.
    מה הקשר בין טריאקי לסושי?

    השבמחק
    תשובות
    1. הקשר בין סושי לבוטנים וטריאקי הוא בדיוק כמו הקשר בין סושי לעוף וגבינת שמנת שסושיות מתעקשות לדחוף פנימה בישראל.

      מחק
    2. או המסעדן הישראלי שחושב שאם יחסוך ברטבים יציל את הרשת\סניף. במקום להשקיע בלקוחות ולתת להם שירות טוב שירצו לחזור ולהזמין שוב ושוב

      מחק
    3. הם בטח דפקו קופה על הרטבים, מכרו אותם אחרי זה בשוק השחור.

      מחק
    4. זה מוצדק מאוד לקחת כמה רטבים שאתה צריך. בואו נגיד שאם רול סושי מתומחר בשלושים ואחד שקלים אז אף אחד לא ימות מלתת ללקוח עוד מפית ועוד וואסאבי וספיסי מיונז.
      זה נכון מה שנכתב פה, לא מעריכים יותר אנשים שבאים ושמים מאה שקלים, כאילו זה לא כסף.
      גם בפלאפל של עשרה שקלים המוכר בא ושם לך מה שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה עד שנשפך לך מהפיתה, כי זה שירות טוב וכי הוא יודע שתחזור אם טעים לך.

      מחק
  2. זה באמת הרבה זמן להמתין לאוכל ככה שזה לא כיף אני הייתי לפחות מבקש שיבטלו דמי משלוח שלא לדבר על הבוטנים שלא ביקשתם שישה מהם וגם אמרו להם שלא יחייבו אותכם עליהם.
    מתנהגים כמו חובבנים בן אדם אחר היה פותח עליהם ג'ורה חבל ששילמתם על הכל.

    השבמחק
  3. לא יעזור לכתוב על זה באינטרנט כי לאף אחד לא איכפת מהבן אדם שמחזיק את הכסף ביד ומחפש לאכול.
    פשוט אל תזמינו מהם יותר!

    השבמחק
  4. אני..תמיד כשנגמר לי הקטשופ או מיונז במקום לקנות חדש בעשרה שקלים במכולת מזמין משלוח במאה ומבקש הרבה רטבים וככה אני חוסך. גם עליית מחירי הדלק לא משפיעה עלי כי אני תמיד ממלא במאתיים. חחחחח כל השאר פראיירים חחחח

    השבמחק
  5. אני..תמיד כשנגמר לי הקטשופ או מיונז במקום לקנות חדש בעשרה שקלים במכולת מזמין משלוח במאה ומבקש הרבה רטבים וככה אני חוסך. גם עליית מחירי הדלק לא משפיעה עלי כי אני תמיד ממלא במאתיים. חחחחח כל השאר פראיירים חחחח

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל לא אקולוגי כל השקיות הקטנות הללו

      מחק
  6. אולי גם תבקש שיתנצלו בפניך בכיפור?
    בס"הכ משלוח שאיחר, קורה!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני רוצה לראות אותך אומר לשליח "חסרים לי רק עשרה שקלים נו,קורה" הצרכן הישראלי כבר מצפה לתת רמה כסטנדרט

      מחק
  7. יש לי הרגשה שמעכשיו אתה תקבל הרבה תגובות מעליבות בבלוג הזה....

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא איום התכוונתי שבטח יציקו לך כל מיני מגיבים 'מטעם' שינסו להעמיד אותך במקומך

      מחק
  8. אולי זה רק אני אבל אני מרגיש שבאופן כללי יש ירידת רמה ברמת השירותיות במקומות.
    רק בשבוע שעבר היינו במסעדה, וגילינו לחרדתנו שעל הצלחת שאיכלסה את זנבות השרימפס, הולך לו מקק קטן. כשהפנינו את תשומת ליבו של הברמן (ישבנו על הבר) הוא הגיב בחיוך, אמר איזשהי אמריה סתמית שאיני זוכר מהי, והחליף את הצלחת. שום התנצלות, שום פיצוי חס וחלילה. התנהגות שתוביל לזה שלא נחזור לשם בחיים.

    השבמחק
  9. היום זה במודה לעשות כסף ולדפוק הקופה כמה שיותר מהר, וחושבים רק לטווח הקצר.
    מזל שיש אנשים כמו סמדי בומבה שמאכילים אותי בקציצות ביתיות מכל הלב, נותנים לי שירות לבבי, ומחזירים לי את האמונה באוכל ובבני אדם.

    השבמחק
  10. אצלי הם שרופים בגלל דברים אחרים לגמרי, היו פעמים שהדגים שלהם היו לא טריים על גבול המסריחים והיו לפחות פעמיים שהאבוקדו הריח כמו סבון והטעם שלו היה של רצפה.
    עדיף לשלם עוד כמה שקלים ולא לקבל אוכל רע.

    השבמחק
  11. איש אבטחת איכות1 באוקטובר 2012 בשעה 9:41

    אכן רשמים קשים.
    במקצוע שלי הייתי אומר ששילמת בזוקר, או לחלופין שההנחה שלך הפכה לאנחה שלך.

    השבמחק
  12. סתם מתנשף על הקו.. איח

    השבמחק
  13. ואי זה מזה חוצפה!! ממש
    מגעילים
    יאללה להקפיץ את העמוד

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג